Divendres, 26 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La DO Cava veu amb optimisme la campanya de Nadal

Les vendes van créixer més d’un 3% durant els primers mesos del 2022 i s’espera tancar l’any per sobre de les xifres rècors del 2021.

La principal línia de treball de la DO Cava segueix orientada a buscar el creixement a través de generar major valor, potenciant els Caves de llarga criança.

La DO Cava es mostra optimista davant la campanya nadalenca malgrat «les turbulàncies geopolítiques i econòmiques generades per la guerra a Ucraïna». La recuperació del turisme a Espanya i el bon ritme en les exportacions són factors positius malgrat l’augment dels costos i la inflació. El president de la DO, Javier Pagès, apunta que el sector ha continuat creixent «demostrant una destacada resiliència davant les adversitats». Pagès també destaca que el Consell Regulador treballa per «desestacionalizar el consum més enllà de Nadal i altres celebracions» i obrir nous moments per gaudir del Cava «com a aliat per acompanyar qualsevol menjar, a més de posicionar-lo a l’aperitiu o l’afterwork».

D’altra banda, l’aposta de la DO Cava per l’ecologia, la sostenibilitat i la llarga criança ha obtingut creixements sense precedents. Els caves ecològics van experimentar un creixement de més del 65% l’any 2021; i aquest 2022 ha estat un any clau ja que s’han vist al mercat els primers segells de qualitat dels Caves de Guarda Superior, Reserva, Gran Reserva i de Paratge Qualificat. Aquests caves han crescut en els tres primers trimestres del 2022 un 20’41%. Segons Pagès, «el consumidor aposta per productes més autènticsi de major qualitat i criança».

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: