Dijous, 23 de Setembre de 2021
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La Covid-19, en molts casos, ha portat a modificar els hàbits de consum de vi i cava

La pandèmia ha portat que pugin les compres online de vi i que baixi el consum de cava per a la identificació amb els moments de celebració

Aquest dimecres un dels actes destacats de la Setmana del Vi Català era una taula rodona sobre el consum del vi català abans i després de la Covid-19. La tertúlia estava conduïda per Sergi Cortés, director de Cupatges i comptava amb la presència de Joan València del Bar Brutal, Joan Ametller d’Ametller Origen i Xavier Roig, sommelier de Cal Feru. Tots tres van estar d’acord en que durant el primer confinament, el negoci online va pujar molt davant de les compres en botiga física. El Joan Ametller anava una mica més enllà i parlava de ‘omnicanalitat’.

Però tots tres distribuïdors creuen que avui dia no és suficient amb tenir una pàgina web sinó que s’han d’oferir molts altres serveis per a poder mantenir l’interès o el consum de vi i cava. El Xavier Roig de Cal Feru comentava que és cert que amb el confinament va augmentar la seva clientela tot i que seguia una mateixa línia de tipologia de client. El que sí han notat és que ara els vins de proximitat són més demandats.

Una altra tendència que s’ha notat durant tot el que portem de pandèmia de coronavirus és que el consum de cava ha baixat i ha sigut molt inferior al de vi. Segurament pel factor psicològic que fa que identifiquem el cava amb moments de celebració.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: