Divendres, 25 de Setembre de 2020
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Continua creixent el consum de vi català amb DO a Catalunya amb una quota de mercat del 41,3%

En els darrers 9 anys, a més, la tendència ha estat a l’alça, amb un increment de fins a 14 punts: el consum al 2010 era de 27,8% i, ara, del 41,3%.

Per sisè any consecutiu, els vins catalans amb Denominació d’Origen (DO) lideren el mercat de Catalunya. La quota de mercat del 2019 és del 41,3%, superant el llindar del 40%, una xifra mai aconseguida fins ara, segons l’informe Nielsen encarregat a l’Institut Català de la Vinya i el Vi. Una mostra de què el vi català amb DO es consolida tan al canal hostaleria com al de l’alimentació.

En els darrers 9 anys, a més, la tendència ha estat a l’alça, amb un increment de fins a 14 punts: el consum al 2010 era de 27,8% i, ara, del 41,3%. Al 2019, doncs, de cada 10 ampolles de vi que s’han consumit a Catalunya, 4 han estat d’alguna DO catalana.

El director general de l’INCAVI Salvador Puig es mostrava satifet i content amb els resultats.

D’entre les Denominacions d’Origen catalanes, la DO Catalunya té el 16,6% del mercat, seguida per la DO Penedès amb un 7,2% i la DO Terra Alta amb un 5,5%. Pel que fa el valor, incrementa en totes les Denominacions d’Origen del Vi, una dada molt positiva que mostra el reconeixement cap al vi català amb DO.

Si ens fixem en el consum de vi amb DO (catalanes i de la resta de l’estat), les dades demostren que el vi amb Denominació d’Origen és l’opció preferent pel consumidor català, davant d’altres opcions com el vi sense DO, el vi d’importació i el vi sense alcohol. Respecte l’any passat, el consum de vi amb DO creix un 4%.

La COVID ha tingut un impacte negatiu pel sector vitivinícola català. Especialment pel canal HORECA, per la tancada dels restaurants i la davallada del turisme. Tanmateix el sector ha fet valdre la importància del producte de proximitat, en la mesura que ha assegurat el proveïment en tot moment, i el paper clau pel territori i la sostenibilitat.

L’administració i el sector avancen per reforçar aquests conceptes i treballar per a que la ciutadania se’ls faci cada vegada més seus. En aquesta línia, l’INCAVI, conjuntament amb les Denominacions d’Origen, ha engegat una campanya de comunicació per potenciar el vi català amb DO i afavorir el consum de vins de proximitat. Aquesta campanya ha engegat aquest estiu i s’allargarà durant la tardor d’aquest any.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: