Dissabte, 27 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El preu, el desconeixement i la manca de punts de càrrega frenen la compra del vehicle elèctric

Un altre dels frens que sobrevola el sector és la lentitud en la concessió de les ajudes destinades a incentivar la compra de vehicles elèctrics, que poden tardar dos anys a arribar

El sector de l’automoció s’està recuperant de mica en mica des de la pandèmia ja que els compradors no han d’esperar tant des que compren el vehicle fins que el reben. Així, s’ha registrat un increment del 15% de les vendes respecte a l’any passat i el vehicle elèctric i híbrid endollable també ha pujat sensiblement però les xifres són molt inferiors a la mitjana europea.

El desplegament del vehicle elèctric no acaba de funcionar a Espanya i la seva venda creix a un ritme molt més lent que en altres zones europees.

Els principals inconvenients pel seu creixement són, segons Pros, l’elevat preu d’aquest tipus de vehicles i els pocs punts de recàrrega elèctrica que hi ha. A més també creu que existeix un desconeixement molt gran del tipus de cotxes que existeixen i tampoc se sap ben bé les ajudes que es poden tenir a l’hora de comprar-los.

Segons Autocam les administracions aniran instal.lant més carregadors elèctrics però creuen que també haurien d’impulsar la renovació del parc de vehicles amb la venda de cotxes nous o de segona mà de combustible perquè sempre seran més ecològics que els que ara tenen ja anys. Pel que fa als vehicles elèctrics de segona mà, aquests gairebé no existeixen perquè el parc total d’aquest tipus de cotxes a l’Estat és només d’un 1%.

Sembla, doncs, que la convivència entre el vehicle elèctric i el de combustió serà més llarga del que es pensava perquè falten aspectes a millorar. Raimon Torres és el gerent de l’empresa E-Torres dedicada a instal.lar carregadors de vehicles elèctrics.

Per Torres posar un punt de recàrrega de vehicles a casa és bàsic sobretot per les persones que tenen plaques solars perquè aleshores el poden carregar de forma gratuïta.

Un altre dels frens que sobrevola el sector és la lentitud en la concessió de les ajudes destinades a incentivar la compra de vehicles elèctrics, que poden tardar dos anys a arribar.

Per altra banda cal destacar que el que sí que ha millorat és la gestió dels punts de recàrrega a les comunitats de veïns, que ara ja no poden posar-hi traves ni demorar-ho sempre i quan s’instal.lin de forma correcta.

Per part de l’Ajuntament, el regidor de transició ecològica, Miquel Medialdea, explica que per part del consistori es fa tot el que està a les seves mans per impulsar la mobilitat a peu o amb vehicles poc contaminants.

A banda des del consistori també s’està canviant la flota de vehicles a híbrids o elèctrics, inclòs el bus urbà que ja fa temps que és híbrid.

Des del sector s’apunta que, fruit dels diversos inconvenients i traves, l’antiguitat del parc automobilístic a Catalunya ha crescut i ha passat dels 10 als gairebé 14 anys de mitjana en poc temps, una dada que, diuen, mostra que els ciutadans o acaben de confiar en la mobilitat a través del cotxe elèctric.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: