Dissabte, 27 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Cava creix i recupera el mercat de la Unió Europea el 2015, amb una aposta ferma pels productes Premium i un descens en el mercat interior

El Consell Regulador de la Denominació d’Origen Protegida Cava ha donat a conèixer aquest migdia les dades corresponents a les vendes de l’any 2015. Així, el Cava incrementa les seves vendes el 2015 en 1.835.000 ampolles, un 0,76% respecte el 2014, aconseguint unes vendes superiors als 244 milions 123.000 ampolles.

La bona evolució del mercat exterior que creix un 1,64% suposa un total de més 157 milions 247.000 ampolles, un 64,41% del total de les expedicions de Cava en aquest any.
El president del Consell Regulador, Pere Bonet, es mostrava satisfet de la recuperació del mercat de la Unió Europea que creix un 2,15% arribant a superar els 114 milions d’ampolles, gràcies a la recuperació del mercat alemany, amb un 8,29%; i de la contínua progressió del mercat francès, amb un creixement del 16,74%.
Els països tercers presenten un creixement del 0,33% sent destacable la xifra de quasi 20 milions d’ampolles exportades als Estats Units i els 7,8 milions d’ampolles en l’exigent mercat japonès.
Des del Consell Regulador han remarcat també l’aposta que s’ha fet aquest darrer any sobre tot potenciant el cava Premium. Bonet ha insistit en que el cava no és un producte barat, i que té una gamma prou àmplia per oferir productes de preus diversos.
Pel que fa als Premium des del Consell Regulador consideren que és un producte de molta qualitat i que hauria de tenir un preu més elevat.
De Cava Premium s’han venut al llarg del 2015 més de 29 milions d’ampolles, amb un creixement de més de 7,33%.
Finalment, i pel que fa a les xifres, Bonet ha explicat que en el marcat interior malgrat les dades dels primers mesos de l’any apuntaven molt bones sensacions, el tercer trimestre ha estat negatiu i s’ha tancat amb un descens del 0’80%. Defugint de parlar de boicot, ha explicat que tampoc tenien encara definit a què obeïa aquest descens.
Pel que fa a volum de negoci, el 2015 ha estat de 1.020 milions d’euros, un xic inferior a l’any 2014. Amb un preu mig de venda de l’ampolla de cava a l’exterior de 2’7€ i de 4’2€ al mercat interior.
De cara al 2016, el sector espera seguir consolidant les xifres i millorar el volum d’expedicions i distribució mundial del Cava Premium, sense dubte necessaris per a la millora de la imatge que el sector del Cava pretén aconseguir.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: