Dissabte, 27 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Evitar l’excés de velocitat i guanyar aparcament a Ronda de Mar

La ronda de Mar tenia dos carrils per sentit de circulació amb molta amplada de la calçada i això afavoria l’excés de velocitat a la via, amb la conseqüent perillositat per als vianants.

L’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, acompanyat pel regidor de Barris, Jordi Junyent, i el president de l’Associació Veïnal del barri de La Girada, Francisco Medina, ha visitat aquest matí les actuacions en matèria de senyalització que s’han dut a terme darrerament a la ronda de Mar.

La ronda de Mar tenia dos carrils per sentit de circulació amb molta amplada de la calçada i això afavoria l’excés de velocitat a la via, amb la conseqüent perillositat per als vianants. Una perillositat que ha crescut darrerament en haver-se implantat diversos supermercats i establiments a la zona.

Per això, i seguint les directrius del Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, s’ha decidit passar dels dos carrils de circulació per sentit a un per sentit alhora que s’ha millorat la senyalització i s’han establert 115 places d’aparcament gratuït. La zona que hi ha entre la carretera de Moja i l’avinguda de Vilanova ha passat de 108 places a 223.

Les mesures que s’han pres a la ronda de Mar està previst que es reprodueixin més endavant a la zona entre l’avinguda de Vilanova i el carrer de la Mare Ràfols. En aquest tram s’incrementarà l’aparcament amb 60 noves places, passant de 80 a 140.

Amb mesures com aquestes i la recent posada en marxa de zones taronja, Vilafranca va ordenant la seva xarxa d’aparcaments tot seguint les pautes del Pla de Mobilitat.

Amb l’actuació a ronda de Mar, l’Ajuntament ha volgut donar resposta a una de les demandes que li va fer l’Associació Veïnal de La Girada durant l’alcaldia de proximitat al barri, el passat mes d’octubre.

A ronda de Mar també està previst millorar la senyalització horitzontal i vertical del carril bici existent a la vorera dels números senars.

Comentaris

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: