Dissabte, 27 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Barcelona Wine Week tanca una edició rècord, amb una notable presència de cellers penedesencs

El sector elaborador del Penedès ha aprofitat la fira per presentar novetats destacades.

El Barcelona Wine Week és el saló de referència del vi de qualitat de l’estat espanyol i tancava portes aquest dimecres a Fira de Barcelona amb xifres rècord, amb la participació de 952 cellers de 73 Denominacions d’Origen i prop de 21.000 visitants professionals, un 20% internacionals. En total, durant l’esdeveniment s’han celebrat més de 12.000 reunions de negoci entre empreses expositores i s’ha rebut la visita de 1.000 grans compradors nacionals i 650 importadors en clau internacional de països estratègics com ara Estats Units, Alemanya, Canadà, Països Baixos, Regne Unit o Xina.
La comunicadora especialitzada en vins, Maria Bassegoda, assenyala algunes novetats aportades per empreses del Penedès en relació a la temàtica de la fira d’enguany, que era ‘Els recipients, tradició i innovació’.

El dilluns inaugurava la fira el ministre d’Agricultura, Luis Planas, que feia referència a les dificultats que està passant el sector i el món del camp en general per la sequera i el canvi climàtic. El ministre anunciava el suport de l’executiu central a la Generalitat.

Per al president del saló i president de la DO Cava Javier Pagés, en només quatre edicions, Barcelona Wine Week s’ha convertit en una de les tres fires del vi més rellevants d’Europa. I en destaca, sobretot el suport a la internacionalització dels productes de casa nostra.

Durant tres dies, s’han servit més de 300.000 copes de vi per a tastar de grans empreses com Torres, Juvé & Camps, Freixenet o Vallformosa, així com centenars de petits i mitjans cellers agrupats en més de 70 Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat. Les que han tingut major presència han estat Ribera del Duero, Rioja i la DO Cava.

En el transcurs de la fira les empreses han aprofitat per presentar algunes novetats. Per exemple Torres ha anunciat que els 12 membres espanyols i portuguesos d’International Wineries for Climate Action han arribat a un acord per impulsar la reducció d’emissions de carboni al sector vitivinícola.
O per la seva banda Agustí Torelló Mata ha anunciat en el transcurs del certamen un canvi història per l’empresa. El canvi de nom i de marc que ara passa a denominar-se Celler Kripta. Kripta tanca un exercici de 2023 amb unes vendes que han arribat a 655.600 ampolles, 536.800 de caves de Guarda Superior, i 118.800 de vins DO Penedès. Una xifra que representa un increment del 6% respecte a 2022, per sobre de la previsió inicial que era del 2%.
A l’estand de Freixenet estaven de celebració amb motiu del 50è aniversari d’un dels seus productes més emblemàtics. El Cordón Negro.

També moltes empreses aprofitaven per organitzar tastos i maridatges.
A la Barcelona Wine Week també s’han fer nombroses conferències i presentacions. Per exemple s’ha presentat la nova associació Vida Penedès, un col·lectiu de joves i petits cellers que pretén posar en valor el petit productor comarcal i reivindicar una altra manera de treballar el territori.
Està integrat per una vintena de petits i joves cellers de l’Alt Penedès que volen posar en valor la nova generació de celleristes i viticultors de la comarca. La fira no ha estat absenta de polèmica i l’actualitat. D’una banda per l’excés de venda d’entrades i també per les tractorades dels pagesos a Barcelona.

Després de l’èxit d’aquesta quarta edició, que ha crescut un 15% tant en xifra d’expositors com en metratge, la mirada ja està posada en la de 2025, en la qual la Barcelona Wine Week ampliarà metratge per a respondre a l’alta demanda de cellers i visitants professionals sense abandonar la seva emblemàtica ubicació en el recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: