Divendres, 24 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Penedès ha tingut una presència destacada en la 3a edició de la Barcelona Wine Week

Amb 69 empreses del Penedès, és la zona vitivinícola més representada en una fira que és referent arreu de l’estat amb la presència de 2 terceres parts de cellers de fora de Catalunya.

La sostenibilitat i la potent aliança entre el vi i la gastronomia han estat les principals tendències i eixos temàtics de la tercera edició de Barcelona Wine Week que tancava ahir la tercera edició amb un gran èxit de participació.
Més de 800 empreses expositores, 70 segells de prestigi representats, prop de 8.000 reunions de negocis entre expositors i compradors nacionals i internacionals, i al voltant de 50 activitats programades refermen el posicionament de la fira com a certamen líder del vi a l’Estat Espanyol. Els vins del Penedès eren majoritaris sumant la DO Penedès, la DO Cava i Corpinnat. L’esdeveniment ha generat grans oportunitats de negoci amb la visita de més de 20.000 professionals, un 20% procedents de 80 països, principalment europeus i nord-americans. Per al sector del cava ser presents al certamen era important, sobretot per a l’exportació.
El president de la DO Penedès, Joan Huguet, assenyala que el resultat de la fira ha estat molt satisfactori.
La DO Penedès va fer, entre d’altres, un tast d’expressió dels diferents sols dels escumosos més sostenibles a càrrec d’elaboradors de Clàssic Penedès.
També van protagonitzar una de les trobades el col.lectiu Dones del vi. Entre elles Mireia Tetas, de Pinord. En la seva opinió la fira ha estat molt productiva i ha permès traslladar als importadors el missatge que l’any 2025 la del Penedès serà la primera DO del món completament ecològica.
Entre els visitants hi havia també una representació de l’Acadèmia Tastavins. El seu president, Max Margalef, destaca el paper dels vins del Penedès i sobretot la seva capacitat de comunicar i fer territori.
Aprofitant la trobada hem conegut el balanç provisional de vendes del 2022 del sector del cava i dels vins del Penedès. Tan uns com altres expliquen que l’any es va iniciar de forma molt positiva però que el segon semestre va refredar els expectatives.
Les 828 empreses expositores de Barcelona Wine Week, un 27% més que la passada edició, procedents de tots els territoris productors de vi d’Espanya, han exhibit prop de mil referències noves al saló, que ha presentat una ocupació plena del palau 8 del recinte Montjuïc de Fira de Barcelona durant els tres dies de celebració.
L’organització de Barcelona Wine Week estima que l’impacte econòmic generat per la celebració del saló se situa al voltant dels 12 milions d’euros.
Per això el president de la fira, Javier Pagés es mostra molt satisfet.
La pròxima edició de la Barcelona Wine Week se celebrarà del 5 al 7 de febrer de 2024, també al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: