Dissabte, 27 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La restauració fa mans i mànigues per afrontar l’alça de preus: l’oli i les begudes es disparen

Amb una inflació generalitzada en tots els sentis, els productes que més s’han disparat han estat els aliments bàsics com l’oli, les begudes o el peix; un aspecte que repercuteix als consumidors.

Al Penedès no hem quedat exempts d’aquesta situació. Per aquest motiu, el gerent de l’empresa Olis del Penedès, Carles Romeu, exposa que la situació de l’oli és la més pronunciada. A tall d’exemple, els costos d’aquest producte s’han incrementat un 64% respecte a l’any anterior i un 146% si tenim en compte les dues campanyes anteriors.

Romeu apunta que són múltiples els factors que han afavorit a aquesta pujada més que considerable, com són la inflació o la sequera que patim a la península, produint una baixada en la producció superior al 50%. Ara bé, des de l’empresa s’assenyala que hi ha altres assumptes a tenir en compte, ja que grans competidors s’han aprofitat d’aquesta inflació per augmentar encara més els preus del producte.

No obstant això, des d’Olis del Penedès asseguren que tenen uns marges establerts a l’hora de determinar el cost final del producte, i que es mouen molt en funció de l’oferta i la demanda, en tant que molts clients estan al corrent de la situació.

Un altre dels sectors perjudicats és el de la beguda. En aquest sentit, hem parlat amb Carbòniques i Distribucions Castellví, on afirmen que fan malabars per tal de fer front a la situació. El gerent de Distribucions Castellví, Xavier Castellví, expressa que l’increment del preu de la llum i del transport han estat del tot determinants.

D’altra banda, Castellví també matisa que són les grans companyies i corporacions qui acaben fixant els preus finals dels productes, i que els petits majoristes han d’acabar anant a remolc per remar tots a la vegada. Tot plegat ha produït un canvi de dinàmica a l’hora de comprar, fent que el client planifiqui les seves compres dia a dia en funció de la situació del moment.

Els qui han patit de manera directa aquesta qüestió és la restauració. Des del restaurant Cal Joanet treballen per adaptar-se a la situació dels clients i les empreses. El propietari de l’establiment, Joan Saumell, exposa que on més s’ha notat ha estat en el preu de l’oli i el peix.

Finalment, Saumell certifica que mai abans havia viscut una situació similar. En tots els casos, però, confien en el fet que l’alça de costos es vagi moderant, tot i que encara no notin una davallada de clients o una minimització de la cistella de la compra.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: