
L’Arxiu Comarcal de l’Alt Penedès celebra els seus 40 anys amb una exposició sobre Josep Benet
L’exposició repassa la vida i les aportacions d’aquest historiador i polític sobre la Catalunya de després de la Guerra Civil.
Aquets divendres a les 7 de la tarda s’inaugurarà a la Capella de Sant Joan l’exposició ‘Josep Benet, en la desfeta i el redreç’. Al llarg d’aquests 40 anys, l’Arxiu va començar a funcionar el setembre de 1983, ha reunit més de 5 quilòmetres de documents entre els segles X i XXI i s’ha posicionat com un referent arxivístic del territori. A més, hi ha adscrit l’Arxiu Municipal de Vilafranca un servei de gestió documental, tràmits i documents electrònics pioner a la comarca.
La col·laboració entre l’Arxiu Municipal de Vilafranca i el Museu Comarcal de Cervera ha permès portar a Vilafranca l’exposició ‘Josep Benet, en la desfeta i el redreç’ per tal reivindicar un personatge cabdal de la Catalunya contemporània sovint massa oblidat: l’historiador i polític Josep Benet.
L’acte inaugural tindrà lloc a les 7 de la tarda d’aquest divendres 3 de febrer i comptarà amb la presència del regidor de Cultura, Ricard Rafecas, i la intervenció del comissari de l’exposició Jordi Oliva. L’exposició es podrà visitar fins el 5 de març en els horaris habituals de la Capella de Sant Joan.