Dimecres, 24 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Encariment de matèries primeres i creixement d’exportacions del cava a les portes de Nadal

Matèries primeres com el vidre, l’alumini, el cartró o el ferro s’encareixen i els distribuïdors temen quedar-se sense producte a les portes de la campanya de Nadal.

Amb la campanya de Nadal a la vista, el sector del cava està notant un doble impacte. D’una banda, l’encariment de matèries primeres com el vidre, l’alumini, el ferro o el paper, que formen part de la cadena d’elaboració del producte. I, de l’altra, un creixement important de les exportacions perquè els distribuïdors es volen assegurar de tenir producte als magatzems en plena crisi global del transport.

Matèries primeres com el vidre, l’alumini, el cartró o el ferro formen part de la cadena d’elaboració del cava i ja fa uns quants mesos que els elaboradors estan notant que aquests materials s’encareixen per les dificultats que ha generat la pandèmia de coronavirus, com les aturades de producció o els problemes amb el transport. D’altra banda, les exportacions de cava creixen, amb la campanya de Nadal a la vista, perquè els distribuïdors es volen assegurar de tenir el producte en un context d’incertesa a causa de la crisi global del transport.

Tot plegat està tenint el seu impacte sobre la demanda al voltant del sector del cava, com explica el president de la patronal AECAVA Damià Deàs.

La situació està generant un pic de demanda que tensa el sector. Deàs espera que després de la campanya de Nadal, es vagi recuperant la normalitat.

Sobre l’escassetat d’alguns materials per embotellar el cava, el cavista Ramon Giró posa com a exemple que no ha pogut aconseguir unes ampolles especials que necessitava.

A banda d’aquesta qüestió més puntual, Giró parla de l’encariment de tota la cadena d’elaboració.

Al Grup Establiments Domingo S.A, a Sant Sadurní d’Anoia, treballen amb tota mena d’articles, productes i accessoris per a l’elaboració de cava, vi, oli i cervesa per a particulars i mitjanes empreses. En representació de l’empresa, Jordi González apunta que hi ha un encariment generalitzat del qual ningú se n’escapa.

En el cas concret d’aquesta empresa, ens expliquen que ells estan produint amb normalitat però que hi ha una «bombolla de compra».

En aquest context, des de la patronal apunten que tot aquest encariment generalitzat obligarà al final a pujar el preu de les ampolles que arriben al mercat. Els cavistes, però, no volen que aquest augment de preus es produeixi ara per no distorsionar la campanya de Nadal i intentaran atenuar l’impacte fins l’any que ve.

La recuperació de la normalitat després de l’aturada generada per la pandèmia ha provocat desajustos en l’engranatge de l’activitat econòmica a nivell internacional. Uns desajustos que acaben repercutint també en sectors econòmics importants a casa nostra.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: