Dissabte, 27 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’OMIC fa un avís a les persones afectades per tall de subministrament elèctric de dijous

El passat 26 de novembre es va produir a Vilafranca una avaria elèctrica al cablejat d’una línia de distribució que va deixar sense subministrament elèctric diferents barris durant hores.

Alguns afectats també van patir danys com ara afectacions en alguns electrodomèstics o en els productes d’alimentació dels frigorífics de les llars, així com la impossibilitat d’atendre els clients per part d’alguns establiments.
Tret dels casos de força major, per norma general el restabliment total del subministrament s’ha de fer en el temps mínim necessari, que no ha de superar les 2 hores. L’incompliment dels valors fixats a la normativa per a la continuïtat del subministrament determina l’obligació d’aplicar en la facturació dels consumidors connectats a les seves xarxes, els descomptes regulats que, segons la normativa, variaran en funció de la durada de la interrupció i del nombre d’interrupcions. Aquests descomptes s’haurien d’aplicar automàticament a les factures emeses dins del primer trimestre de l’any 2021.
Les persones consumidores afectades per les conseqüències de la manca de subministrament poden reclamar a través dels canals d’atenció al client de la seva empresa comercialitzadora d’electricitat una indemnització pels danys i perjudicis ocasionats, sempre i quan puguin justificar-los amb factures de reparació, substitució o altra documentació justificativa.
En cas que no obtinguin una resposta satisfactòria, poden sol·licitar una mediació a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Vilafranca, demanant cita prèvia al telèfon 938920358 o enviant un correu a

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: