Divendres, 26 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El SOC ha registrat un augment de consultes, també des de Vilafranca, en relació als ERTO

Des del SOC consideren que l’atenció telefònica està resultant útil i ha registrat un creixement important de consultes relacionades amb les prestacions per ERTO.

Des de finals de març, com molts altres serveis, les oficines del Servei d’Ocupació de Catalunya van tancar a causa de les mesures de confinament i estat d’alarma provocats per la Covid-19. Però això no vol dir que es deixés d’atendre la ciutadania, en un moment a més en que precisament ha crescut molt la demanda i les consultes.
Com explica la Directora del Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, Ariadna Rectoret, les primeres setmanes es va mantenir l’atenció presencial, però a finals de març i un cop es va poder virtualitzar totes les aplicacions, es va apostar per tancar les oficines, també la de Vilafranca.
En aquests moments atenen a través del telèfon 900 800 046, i les eines telemàtiques, i les principals demandes se centren en tres. D’una banda les persones que fan consultes en relació a la renda garantida de ciutadania de la Generalitat; i de l’altra cada cop més les que tenen a veure amb els expedients temporals de regulació d’ocupació, els ERTO. Per un cantó per que fins no fa gaire calia que les persones afectades constessin com a demandants d’ocupació per poder optar a la prestació, una situació que ara no cal. De l’altra el gruix de consultes que reben ara tenen a veure amb les persones que no han cobrat encara la prestació, i que com explica Rectoret, poca cosa poden fer des del SOC.
Sí poden donar resposta i assessorament si la persona està cobrant, però una quantitat incorrecte.
Des del SOC reconeixen que en aquests mesos ha crescut molt el volum de demandes i atencions que fan, que pràcticament s’han doblat. La directora del SOC comenta a tall d’exemple que a Vilafranca s’han donat d’alta més de 3.800 persones a través de la web, i han atès més de 1000 trucades.
La voluntat és mantenir aquesta atenció telefònica i telemàtica en el futur, ja que s’ha demostrat una eina útil i àgil.
Pel que fa a perspectives de futur, Rectoret apunta que cal ser optimistes que hi haurà una reactivació de l’ocupació. En el cas de Vilafranca, el 28’7% de la població activa està afectada per un ERTO, si això s’acabés convertint en atur seria se’ns dubte un dalt abaix per l’economia de la comarca.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: