Freixenet es treu de sobre la producció de vi i comercialitzarà prosseco a Espanya
Els nous consellers delegats de Freixenet, Pedro Ferrer i Andreas Brokemper, han anunciat la nova estratègia de l’empresa de Sant Sadurní.
Ho han fet pocs mesos després de l’adquisició del 50% de les accions per part del grup alemany Henkell. Una de les primeres decisions és que Freixenet posarà a la venda els cellers de vi i es concentrarà en l’elaboració de cava. L’altra decisió pot ser més significativa pel conjunt del sector del cava, perquè s’ha anunciat la comercialització de prosecco amb marca pròpia i a l’estat Espanyol.
Els nous gestors descarten que hi hagi acomiadament de treballadors a Espanya, però assenyalen que el grup està prenent mesures per ser més eficient i competitiu.
La família Ferrer i el grup Henkell tenen exactament les mateixes accions de Freixenet i han optat per una integració total de l’estratègia de les dues empreses, convertint-se amb el seu conjunt en el primer productor de vins escumosos del món amb una quota de mercat del 8% i una facturació de 1,237 milions d’euros, dels quals 535 corresponen a Freixenet. L’objectiu del grup és arribar a vendre 300 milions d’ampolles de vi escumós a tot el món l’any 2025.