Divendres, 26 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

ICV valora en positiu els canvis a rodalies

Iniciativa per Catalunya Verds valora en positiu els canvis en el funcionament de Rodalies RENFE perquè amplien el servei als penedesencs.

El regidor a l’Ajuntament de Vilafranca Bernat Villarroya ha explicat en una roda de premsa celebrada a l’estació de RENFE la valoració que fan els ecosocialistes del traspàs de Rodalies a la Generalitat. L’increment de serveis per als ciutadans de les comarques penedesenques és, segons Villarroya, una mostra d’un canvi d’actitud que pot ser molt positiva en el futur.
Recordem que l’Òrgan Mixt de Coordinació Generalitat-Renfe ha aprovat incrementar en una freqüència per hora i sentit el trànsit de trens entre Martorell i Vilafranca, els caps de setmana i dies festius. D’aquesta manera, els viatgers disposaran de dos trens per hora i sentit entre Martorell-Barcelona. Dos d’aquests trens, a més, ampliaran el seu recorregut entre Vilafranca-Sant Vicenç de Calders. Aquestes modificacions entraran en servei el cap de setmana del 6 i 7 de març. També s’ampliarà el recorregut d’un tren al tram Vilafranca-Sant Vicenç de Calders de dilluns a divendres. Aquest tren sortirà a les dotze de la nit i dotze minuts de Vilafranca amb arribada a Sant Vicenç de Calders a les dotze i trenta sis de la nit i, abans d’arribar a Vilafranca, incorporarà aturades a Lavern-Subirats i La Granada.

Així, doncs, el tren que arriba a Vilafranca a ¼ d’una de la matinada continuarà amb servei fins a Sant Vicenç, dotant als Monjos, Arboç i El Vendrell d’un nou servei nocturn.<br />Bernat Villarroya també ha apuntat una novetat en matèria d etransport públic que pot interessar molts penedesencs. El secretari de mobilitat Manel Nadal ha anunciat recentment la possibilitat de deicar un carril de la B-23 d’entrada a Barcelona al servei de busos, de manera que els viatgers s’estalviïn els embussos de cada matí.

L’Associació Promoció del Transport Públic ha batallat per fer possible aquesta iniciativa i fa uns anys va realitzar una prova estàtica per demostrar que, amb l’amplada dels carrils de la Ronda de Dalt i el nou límit a 80 quilòmetres per hora de velocitat màxima, l’entrada a Barcelona de la B23 podria disposar d’un carril bus de forma ràpida i econòmica.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: