Diumenge, 28 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Les obres de rodalies provoquen malestar crònic entre els usuaris que demanen solucions reals

L’any 2018 es van iniciar les obres al Tram Castellbisbal – Sant Vicenç de Calders per a implantar l’ample de via internacional, a més de l’actual amplada espanyola.

Fa més de 5 anys d’aquestes obres i la incertesa entre els usuaris no fa més que augmentar, segons expliquen en un comunicat des de l’Associació de Promoció pel Transport Públic. Les obres actuals entre Martorell i Castellbisbal han comportat l’ús d’un servei alternatiu d’autocars pel tall complet del tren en aquest tram. Ja en són tres els trams de via única a la R4 en direcció sud, el que fa que Baix Penedès, Alt Penedès i Baix Llobregat puguin arribar a trigar més de dues hores en arribar a la capital.

Des de l’Associació consideren que les inversions en transport públic a la zona sud de Barcelona arriben amb 20 anys de retard. Tot i així, el recent traspàs de la gestió del servei a la Generalitat no sembla donar esperances de millora. Ens ho explica Albert Parés, delegat de l’Alt Penedès:
L’Associació exigeix unes dates clares i definitives:
Molts usuaris del tren han derivat al servei alternatiu, l’autocar, però aquest també presenta problemes. Pocs busos i massa espaiats fan d’aquest un servei incert a l’hora de trobar un seient.

De moment, l’Associació Promoció del Transport Públic demana una via sostenible, ràpida i eficaç per a que tots els usuaris del transport públic puguin arribar a Barcelona. Tot i així, diuen, la solució real arribarà quan el servei de tren permeti als usuaris utilitzar-lo sense pertorbacions.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: