
El servei de mediació del Consell Comarcal atén 460 sol·licituds en temes de consum el 2022
Les reclamacions relacionades amb el sector energètic continuen sent les majoritàries, i un 60% dels casos presentats es van tancar amb un acord entre les parts.
En concret, s’han tancat 413 expedients de reclamació, dels quals 366 s’han gestionat a través de la mediació de consum i 47 a través de l’arbitratge de Consum. S’han realitzat un total de 2.042 atencions, incloent-hi consultes, queixes, denúncies i reclamacions de persones consumidores de la comarca. Aquesta xifra representa una disminució respecte als anys 2020 i 2021, que va motivar un notable augment de conflictes per la manca de prestació de molts serveis contractats degut a la Covid-19, però representa un increment del 23% respecte de l’any 2019.
Pel que fa a les mediacions efectivament dutes a terme, un 60% dels casos es van tancar amb un acord entre les parts; la qual cosa és un èxit si es té en compte que s’arriba a una mediació quan les parts prèviament han estat incapaces d’arribar a un acord per elles mateixes. Només el 18% de propostes de mediació fetes des de l’Oficina Comarcal de Consum de l’Alt Penedès no van ser acceptades per les empreses.
En l’àmbit de serveis, el sector energètic (aigua, llum i gas) continua sent el més conflictiu l’any 2022 (30%), especialment el subministrament elèctric, que representa el 84% del total de reclamacions rebudes en el sector. Els principals motius de reclamació són el constant increment del preu de la llum i les campanyes agressives de les empreses comercialitzadores per captar clients en el mercat lliure, sense el consentiment informat dels usuaris. El segueixen els serveis de telecomunicacions (14%) i els serveis bancaris (10%).