Dilluns, 22 de juliol de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca
El servei de mediació del Consell Comarcal atén 460 sol·licituds en temes de consum el 2022

El servei de mediació del Consell Comarcal atén 460 sol·licituds en temes de consum el 2022

Les reclamacions relacionades amb el sector energètic continuen sent les majoritàries, i un 60% dels casos presentats es van tancar amb un acord entre les parts.

En concret, s’han tancat 413 expedients de reclamació, dels quals 366 s’han gestionat a través de la mediació de consum i 47 a través de l’arbitratge de Consum. S’han realitzat un total de 2.042 atencions, incloent-hi consultes, queixes, denúncies i reclamacions de persones consumidores de la comarca. Aquesta xifra representa una disminució respecte als anys 2020 i 2021, que va motivar un notable augment de conflictes per la manca de prestació de molts serveis contractats degut a la Covid-19, però representa un increment del 23% respecte de l’any 2019.

Pel que fa a les mediacions efectivament dutes a terme, un 60% dels casos es van tancar amb un acord entre les parts; la qual cosa és un èxit si es té en compte que s’arriba a una mediació quan les parts prèviament han estat incapaces d’arribar a un acord per elles mateixes. Només el 18% de propostes de mediació fetes des de l’Oficina Comarcal de Consum de l’Alt Penedès no van ser acceptades per les empreses.

En l’àmbit de serveis, el sector energètic (aigua, llum i gas) continua sent el més conflictiu l’any 2022 (30%), especialment el subministrament elèctric, que representa el 84% del total de reclamacions rebudes en el sector. Els principals motius de reclamació són el constant increment del preu de la llum i les campanyes agressives de les empreses comercialitzadores per captar clients en el mercat lliure, sense el consentiment informat dels usuaris. El segueixen els serveis de telecomunicacions (14%) i els serveis bancaris (10%).

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: