Dijous, 27 de Gener de 2022
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Vins Vinents conclou que cal vertebrar millor el sector i millorar la rendibilitat

El simposi Vins Vinents conclou que cal vertebrar millor el sector i millorar la rendibilitat de tota la cadena de valor.

Aquest dilluns al matí s’han presentat en una roda de premsa telemàtica les conclusions del simposi Vins Vinents, l’espai de co creació impulsat per l’Institut Català de la Vinya i el Vi i l’Associació Vinícola Catalana amb l’objectiu de definir el full de ruta del sector de la vinya i el vi a Catalunya fins al 2030.

Vins Vinents ha traçat 63 conclusions que són el resultat d’un procés iniciat al novembre de 2019 i en el qual hi ha participat més de cent persones. Malgrat la irrupció del coronavirus, Vins Vinents s’ha adaptat a la situació i ha tirat endavant. En aquest sentit, el president de l’Associació Vinícola Catalana, Valentí Roqueta, apuntava que el coronavirus ha estat també una mena de «catalitzador de tendències» que ha servit per destriar «allò realment important».

El director general de l’INCAVI, Salvador Puig, ha explicat les «idees força» que s’han recollit en tot el procés en cada grup de treball. Pel que fa l’organització del sector, cal millorar la vertebració i crear un marc comú de promoció i desenvolupament. En aquest sentit, Puig insistia en la necessitat de valorar el sector en la seva diversitat.

Tant Puig com Roqueta, posaven l’accent en que «cal creure’s» el potencial de Catalunya com a «superpotència agroalimentària» i expressar-lo amb coherència.

Puig afegia que des de Vins Vinents també s’ha conclòs que falta una unificació del sector que es plasmi en la creació d’un centre físic com seria una Casa del Vi a Barcelona.

Més enllà de l’organització del sector, les «idees força» en l’àmbit de l’economia i els mercats, apunten la necessitat d’augmentar el consum moderat de vi a Catalunya, sobretot entre els joves; desenvolupar estratègies globals de diversificació econòmica i territori, especialment a través de l’enoturisme; i retribuir bé als viticultors, com a pilar fonamental de la sostenibilitat del sector i millorar la rendibilitat de tota la cadena de valor. Pel que fa el grup de recerca, les idees més importants són que cal reaccionar amb urgència davant del canvi climàtic i els seus efectes, que afecten la pervivència del sector. Finalment, en l’àmbit de la Comunicació i Cultura del vi, les idees força són que cal incrementar els recursos humans, amb una major professionalització, i econòmics destinats a la comunicació i el màrqueting del vi per part dels cellers i organitzacions del sector.

Tal com es va presentar al Consell Assessor de l’INCAVI, es crearà un Comitè de Seguiment de Vins Vinents, format per l’INCAVI i representants del sector i que vetllarà pel seu compliment.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: