Dimarts, 14 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Valoració positiva de la sisena edició del ‘Compra a prop’

La campanya ‘Compra a prop i descobreix el teu entorn’ és una iniciativa dels Ajuntaments de Santa Margarida i els Monjos, Olèrdola i Castellet i la Gornal, que pretén potenciar i dinamitzar el comerç local i de proximitat.

L’edició d’enguany, la sisena, va començar el 25 d’octubre i finalitza aquest cap de setmana, concretament aquest diumenge 22 de novembre.La iniciativa premia les compres que el més d’un centenar d’establiments dels tres municipis adherits a la campanya. En aquesta ocasió, s’han repartit 50.000 butlletes entre la clientela, que opta a aconseguir una setantena de regals diversos com ara entrades per a equipaments turístics, àpats en restaurats o visites a cellers, entre altres propostes adreçades a reforçar el coneixement del territori més proper i els seus elements turístics, culturals i patrimonials.
L’alcaldessa de Santa Margarida i els Monjos fa una crida a recolzar el comerç de proximitat.

Un dels comerços adherits als Monjos és la Carnisseria J.Codorniu. El seu propietari Joaquim Codorniu explica que és una campanya interessant que promou que la gent compri al municipi.
També a Santa Margarida i els Monjos, s’hi ha adherit la Floristeria Ruth. La seva propietaria des de fa un parell de dècades és la Ruth Llançola que explica que la gent ha respòs activament a la campanya i que constata que hi ha més moviment als comerços com el seu.
Des de fa un parell d’anys, els Monjos també compta amb una botiga especialitzada amb el col·leccionisme, l’anime i els productes japonesos. Es tracta de Rockery’s Shop. L’Ariadna Cuenca n’és la mestressa i celebra que s’han donat a conèixer més gràcies a la campanya.

En aquesta sisena edició, a més, s’ha fet un estudi de l’impacte econòmic de la campanya. Les primeres dades mostren que hi han participat més dones que homes, que 7 de cada 10 coneixien la campanya, que el 85% dels participants resideixen al municipi on compren, que el 95% omplen la butlleta al mateix establiments i també que en el 95% de casos són els mateixos comerciants els que informen de la iniciativa.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: