L’OMIC alerta de campanyes enganyoses dirigides a les persones usuàries de llum i gas
L’OMIC és el servei municipal d’atenció directa i gratuïta a través del qual la ciutadania pot sol-licitar informació sobre problemes relacionats amb el consum.
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Vilafranca alerta que aquestes darreres setmanes s’han rebut queixes sobre una nova campanya de comercials que passen pels domicilis per captar clients per a una comercialitzadora de serveis energètics, «tot utilitzant mètodes enganyosos i poc respectuosos amb els drets de les persones consumidores».
Segons denuncien els usuaris, els comercials passen per les cases “a porta freda”, sense haver concertat la visita prèviament, i demanen que se’ls mostrin les factures de llum o de gas, tot explicant excuses enganyoses. En realitat es tracta de convèncer l’usuari perquè formalitzi un nou contracte, amb la qual cosa, si s’accepta, es produeix un canvi de companyia comercialitzadora, sense que de vegades l’usuari en sigui del tot conscient. Això pot comportar un canvi de tarifa, la inclusió d’una permanència mínima obligatòria d’un any amb la nova companyia o la inclusió d’uns serveis de manteniment de les instal·lacions de llum i gas no sol·licitats.
Des de l’OMIC recorden que les comercialitzadores de llum o de gas natural no poden fer visites domiciliàries amb l’objectiu d’oferir publicitat dels seus serveis o de realitzar contractacions, excepte que la persona usuària ho hagi demanat expressament. L’OMIC també recomana no precipitar-se a l’hora de contractar qualsevol nou servei. Les diferents ofertes d’energia es poden consultar al web de la Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia.