Divendres, 26 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Vilafranca vol connectar-se amb carril bici amb els polígons i estudia arribar fins els Monjos

L’Ajuntament de Vilafranca ha demanat a la Diputació poder acollir al projecte Polígons per fer-los accessibles a través d’un carril bici, que després podria enllaçar cap els Monjos i la Ràpita,

La Diputació de Barcelona ha elaborat un estudi d’alternatives d’un carril de vianants i bicicletes entre Santa Margarida i el Monjos, Olèrdola i Vilafranca, amb l’objectiu de millorar la seguretat de l’itinerari d’enllaç entre els tres municipis i donar accés als diferents polígons industrials. L’estudi, que ha estat lliurat aquest dilluns pel diputat d’Urbanisme i Habitatge, Josep Ramon Mut, als alcaldes dels tres municipis, inclou com definir i valorar les alternatives per a la construcció d’un carril per a vianants i bicicletes, independent de la circulació viària.
Al voltant d’aquesta qüestió, l’alcalde de Vilafranca ha explicat que cal diferenciar dos projectes que estan sobre la taula i que poden ser complementaris. Així ha comentat que a banda d’aquest estudi que ara ha presentat la Diputació, hi ha una demanda de l’Ajuntament de Vilafranca per tal de poder rebre una subvenció del Pla de Polígons per connectar la vila amb els seus polígons industrials. No es va poder entrar en una primera convocatòria, i s’espera poder-hi entrar en la segona que s’ha obert ara. La resolució s’hauria de conèixer en els propers mesos.
En una segona fase es contemplaria aquesta possibilitat d’allargar el carril bici fins a la Ràpita, passant a les hores per els termes municipals d’Olèrdola i Santa Margarida i els Monjos. I aquest seria l’estudi presentat per la Diputació.
Regull explica que en aquest cas cal contemplar la participació de la Diputació per donar suport als municipis de menys de 20.000 habitants.
L’estudi presentat defineix un itinerari de 3 km de longitud i una amplada de 3 metres per a secció unitària i de cinc metres per a una secció segregada de vianants i bicicletes per als trams urbans, amb un cost estimat 1,65 milions d’euros. D’acord amb l’estudi, s’assegura en tot moment el funcionament de l’antiga N-340 i de les diferents rotondes entre els punts de pas del camí tot minimitzant les afectacions a la vialitat i les instal·lacions existents.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: