Dissabte, 27 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La C-15 tindrà secció de 2+1 entre Vilafranca i Capellades

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha presentat el projecte als alcaldes afectats. Un projecte que ara s’haurà de presentar a exposició pública.

La Generalitat proposa actuacions per a millorar la funcionalitat de l’Eix Diagonal per valor de 90 MEUR. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha presentat la proposta als alcaldes dels municipis entre Igualada i Vilafranca.
Així el projecte preveu diverses solucions tècniques, en funció del trànsit i característiques dels trams Vilafranca – Capellades i Capellades – Igualada, i se sotmetrà a informació pública el proper mes d’octubre.
El tram Vilafranca-Capellades té una longitud de prop de 24 quilòmetres, i registra un trànsit de més de 15.000 vehicles diaris. La solució proposada és la implantació d’un tercer carril a la carretera, de manera que quedi una secció 2+1. Aquest model és una solució òptima per a intensitats de fins a 25.000 vehicles/dia i permet ampliar els trams on es pot avançar i millorar-hi les condicions de seguretat. Els dos sentits de la circulació estaran separats per una barrera física, de manera que s’evita el risc de patir un xoc frontal.
D’altra banda, en cas d’incidència, la calçada d’un sol carril tindrà l’amplada suficient per a permetre el creuament de dos vehicles. Aquesta solució és compatible amb un futur desdoblament de la carretera, si fos necessari.
Precisament l’alcalde de Vilafranca, Pere Regull, apuntava que cal que aquesta possibilitat estigui prevista per tal que es pugui adaptar a les necessitats i demandes del territori.
L’Eix Diagonal, format per les carreteres C-15 i C-37, va entrar en funcionament el 2011; uneix Vilanova i la Geltrú i Manresa i abasta una longitud de 65 quilòmetres. D’aquest recorregut, 11 quilòmetres tenen dos carrils per sentit, entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca; i 54 quilòmetres entre Vilafranca i Manresa tenen un carril per sentit.
Aquesta infraestructura ha acostat el litoral i les comarques centrals, tot unint les capitals de quatre comarques: el Garraf, l’Alt Penedès, l’Anoia i el Bages. Ha potenciat tant les comunicacions intercomarcals com les de més llarg recorregut; una prova n’és el creixement significatiu i continuat del trànsit que ha experimentat: un 35% acumulat. Els percentatges anuals d’augment del trànsit, a més, han estat força més alts que la mitjana de la xarxa viària a Catalunya.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: