Dissabte, 27 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els alcaldes avalen la proposta de la Generalitat per la reducció de l’accidentalitat a l’N-340

Els alcaldes de Tarragona, l’Ebre i el Penedès es van reunir aquest dilluns amb el conseller Rull per parlar de la reducció de l’accidentalitat a l’N-340.

Els municipis de les Terres de l’Ebre, el Camp de Tarragona i el Penedès ubicats dins l’àrea d’influència de l’N-340 van donar ahir el vistiplau definitiu a la proposta de la Generalitat per reduir l’accidentalitat en aquesta carretera, que forma part de la xarxa viària estatal.

Així, durant una reunió amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, i la directora del Servei Català de Trànsit, Eugènia Domènech, els 25 alcaldes afectats van avalar la proposta de la Generalitat per descongestionar la via, que prèviament ha estat acceptada pel Ministeri de Foment, l’òrgan competent per implementar-la en aquesta carretera.

El conseller Rull ha anunciat que “la mesura serà efectiva a partir de gener del 2018, un cop s’ha acreditat que compta amb el consens del territori”.

Entre d’altres, han donat llum verda a la proposta els alcaldes de Castellet i la Gornal, els Monjos, Subirats i Vilafranca. Les mesures incloses a la proposta de la Generalitat pretenen descongestionar l’N-340, molt saturada, especialment pel pas habitual de camions. Així, la implantació d’aquestes mesures permetrà desviar uns 3.800 camions diaris de la N-340 a l’AP-7 entre Tarragona i l’Hospitalet de l’Infant, la qual cosa millorarà la seguretat i fluïdesa en la carretera. Hi haurà un desviament obligatori de vehicles pesants cap a l’AP-7 entre Peníscola i Hospitalet de l’Infant, i entre Altafulla i Vilafranca Sud, La bonificació del peatge per als camions de pas serà del 42,5% i per als que fan desplaçaments locals serà del 50%.

També hi haurà bonificació per als vehicles lleugers a l’AP-7 per als moviments interns entre Vilafranca Sud i

Alcanar, amb el 100% de l’import del peatge de l’AP-7 en el desplaçament per als vehicles lleugers que facin el recorregut d’anada i tornada entre dos sortides/entrades entre Vilafranca Sud i Alcanar en període de 24 hores com a màxim.

Com ja succeeix a altres vies de peatge, aquestes bonificacions es vehicularan mitjançant el sistema de pagament dinàmic (Via-T).

Aquesta proposta de la Generalitat serà vigent fins al desplegament del nou model de peatges que el Govern vol implementar en el territori a partir del gener de 2019, basat en una tarifa plana que permetrà homogeneïtzar el sistema de peatge a Catalunya.

Comentaris

  1. quim mach

    I no podría ser desde vilafranca Nord? i així treiem el tànsit de dins de vilafranca?

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: