Dilluns, 29 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’Ajuntament de Vilafranca preveu que la primera fase de les obres sobre la cobertura de les vies i el seu entorn acabi a finals d’aquest mes

La primera fase d’urbanització del nou espai generat amb la cobertura del ferrocarril i el seu entorn més pròxim es troba a les seves acaballes, segons ha explicat el regidor d’Urbanisme de Vilafranca Josep M. Martí.

Aquesta primera fase s’ha centrat en urbanitzar el tram comprés entre el carrer de Tossa de Mar i el carrer de Cal Bolet, la prolongació dels carrers de Tossa de Mar i de Germanor sobre la llosa del ferrocarril i l’adequació provisional de la llosa de cobertura tocant al passeig.

En el moment d’iniciar les obres, fa ja més d’un any, des de l’equip de govern de Vilafranca destacaven que el passeig Rafael Soler “necessitava un canvi després de molts anys en precari arran de les obres de cobertura de les vies”. De manera que calia “una urbanització que abastés tota l’amplitud des de les façanes dels edificis del passeig fins a la llosa mateixa”.

Així, han quedat redimensionats els espais sense variar substancialment les prestacions anteriors a les obres, tant de trànsit com d’aparcament, per poder aconseguir unes voreres més amples. Es manté una línia d’arbrat a la vorera de les façanes, un vial d’un sol sentit i es genera un passeig arbrat a l’altre costat del carrer, on hi ha d’haver un carril bici.

A l’altra banda de les vies, ja al barri de La Girada, es començarà a actuar un cop acabi la primera fase de les obres. La intenció és plantar arbres entre els equipaments i la llosa.

L’actuació al passeig i sobre la llosa es complementa amb la remodelació de la plaça que hi ha entre el carrer General Cortijo i Rafael Soler, que continua en obres.

Comentaris

  1. Jordi Matabacas Oferil

    Es molt trist que el cobriment de les vies estigui tan penjat. Jo visc a la barceloneta, al cap de vall del carrer Papiol, i francament es patètic la deixadesa que te aquest tros de barri, dificultats per aparcar, mancances estètiques, carrers sense sortida, etc.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: