Diumenge, 28 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’Ajuntament de Vilafranca es modernitza amb noves eines de gestió i un nou entorn de tramitació a través de la web municipal

L’alcalde, Pere Regull, acompanyat pel tinent d’alcalde coordinador de l’Àrea de Serveis Centrals, Aureli Ruiz, i pel cap del Servei d’Informàtica, Joan Martín, ha presentat la nova plataforma telemàtica que ha incorporat la web municipal, en l’apartat Seu electrònica, "Tràmits".

Aquest nou entorn de tramitació online s’emmarca en un Pla de Modernització de l’Administració Municipal que ja ha començat a implementar-se en diferents àmbits com ara la connexió interadministrativa que preveu un traspàs d’informació entre les diferents administracions i evita haver de demanar tràmits als ciutadans o un pla de modernització de la gestió interna endegat el novembre de 2009 i que preveu una millora continua i permanent dels processos interns.<br />La nova plataforma telemàtica Seu electrònica obre moltes possibilitats per establir mecanismes de gestió directa i en temps real, és a dir, els ciutadans i ciutadanes, les empreses i les entitats podran no solament rebre comunicacions i sol·licituds, sinó que, en alguns casos, resoldre-les immediatament sense necessitat d’una atenció presencial a l’interessat. És el cas per exemple, com comentava Ruiz, dels volants d’empadronament. Aureli Ruiz comentava què, l’any passat, es van tramitar fins a 27.000 volants d’empadronament.<br />
S’incorporen també accessos directes a la web de l’Organisme de Gestió Tributària per tal de facilitar la gestió de tràmits relacionats amb la gestió fiscal i la recaptació. Progressivament aquest nou entorn telemàtic anirà incorporant noves funcionalitats amb l’objectiu que aquesta plataforma es converteixi en la principal eina d’accés dels ciutadans i ciutadanes, de les empreses i de les entitats a l’administració municipal. <br />El sistema contempla que les gestions que es facin electrònicament s’hagin de validar mitjançant els certificats digitals d’ús més generalitzat: DNI digital, IdCAT de l’Agència Catalana de Certificació, CERES de la Fabrica Nacional de Moneda i Timbre, etc. En aquest sentit, cal remarcar que l’Oficina d’Atenció Ciutadana de l’Ajuntament gestiona l’obtenció del certificat digital IdCAT que és gratuït (l’any passat se’n van lliurar uns 1.500) i que permet poder realitzar totes aquestes gestions.<br />Cal destacar que aquest projecte disposa d’un pressupost, per aquest any 2010, de 300.000 euros, ja que ha rebut la confiança i el suport econòmic de la Generalitat de Catalunya, de la Diputació de Barcelona i, especialment, dels Fons de la Unió Europea, que permet abordar-lo en aquests moments de crisi.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: