Diumenge, 28 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’equip redactor de l’avantprojecte del nou CEIP a Sant Pere Molanta, considera que el seu projecte és viable

A través d’un comunicat, l’equip de Brufau i Associats Arquitectes, ha volgut respondre a les consideracions que el Departament d’Educació ha fet sobre el seu avantprojecte, considerant-lo inivable. L’equip d’arquitectes explica que la seva proposta és un avantprojecte redactat a demanda d’un grup de veïns de Sant Pere Molanta  i que partia de la premissa de mantenir part de l’edifici, la pista esportiva i els jardins existents.

L’encàrrec es va fer a finals de gener, i l’avantprojecte es va presentar a finals de febrer. Els arquitectes remarquen que es tractava de donar una idea general de distribució i imatge del nou CEIP, a definir posteriorment amb l’aportació de les persones i entitats implicades.<br />Així, i partint de la demanda feta pels veïns de conservar alguns elements de paisatge urbà ja existents, responen a les diverses al·legacions presentades per el Departament d’Educació. Pel que fa als espais lliures, es considera que la separació entre ells és volguda per els veïns que van encarregar el projecte. L’estudi d’arquitectes també argumenta que aquesta situació no contradiu cap normativa en aquest tipus de construccions ni impedeix el seu ús per els alumnes. En relació a la manca de pati específic per les aules d’educació infantil, es remarca que hi ha un espai lliure davant d’elles d’ús exclusiu. En relació a la pista polisportiva, l’al·legació del Departament demana que sigui de 22×44 metres, que no es contempla ja que es manté l’actual pista amb les seves grades. Una pista que fa 20×41 metres, que no és reglamentària per a fer competicions oficils. Aquestes haurien de ser de 32×18, i els redactors de l’avantprojecte consideren que es podrien assolir eliminant part de les grades existents, sense que sigui obstacle per mantenir la proposta presentada.<br />Tampoc consideren que la diferent orientació de les aules o la falta d’adequació topogràfica de la proposta presentada, que argumenta el Departament, puguin ser obstacles per que aquesta sigui viable.<br />Amb aquest informe, els veïns consideren que la seva proposta alternativa per a la nova escola és viable i més ràpida que la defensa l’equip de govern i el Departament d’Educació de la Generalitat.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: