Divendres, 26 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Servei de Mediació Ciutadana ha resolt amb acord 4 de les 7 intervencions obertes fins ara.

El Servei de Mediació i Convivència de l’Ajuntament de Vilafranca ha atès en els tres primers mesos de funcionament un total de 8 sol·licituds, 7 de les quals s’han tramitat i 5 ja s’han resolt: 4 amb acord i 1 sense acord de les parts. La sol·licitud rebutjada no s’ajustava al servei que només accepta intervenir en conflictes sobre ús d’espais públics, conflictes veïnals, organitzacions i entitats i incompliment d’ordenances cíviques.

Per contra, els casos que es donin en espais escolars, familiars, activitats econòmiques o amb participació de l’administració s’han de resoldre en altres espais i serveis.La totalitat dels conflictes atesos se situen en l’àmbit veïnal amb casos de sorolls, animals domèstics, arbres, malentesos i goteres. Hi ha hagut un total de 15 persones implicades amb edats compreses entre els 30 i els 65 anys majoritàriament; per sexes 7 són homes i 8 dones i pel que fa a l’origen, la majoria són persones autòctones.El Servei de Mediació i Convivència és un espai públic, ubicat a la planta baixa de l’Ajuntament de Vilafranca, que treballa des de la prevenció de la violència social. La seva tasca és atendre casos de disputes entre persones, però també fer prevenció de l’escalada de violència social i l’aprenentatge d’eines per tramitar millor els conflictes que la ciutadania té. El servei de mediació ciutadana de Vilafranca està gestionat per l’empresa AmiC-Serveis de Mediació Social amb les mediadores Alba Castellví i Núria Rosell i el supervisor Javier Wilhem. L’horari d’atenció al públic és de dimarts a la tarda, de 18 a 21 hores, i dijous al matí, d’11 a 14 hores.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: