Dilluns, 29 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Les penedesenques Carme Ortoll i Marta Pujadó, escollides per fer millores educatives al Govern

Arran els mals resultats de l’informe PISA han fet saltar totes les alarmes en el sector educatiu.

Carme Ortoll ha dedicat una llarga vida al món educatiu, ha estat mestra i directora d’una escola pública, i ha exercit diferents càrrecs rellevants a la Generalitat de Catalunya. Per la seva banda, Marta Pujadó té una àmplia experiència en formació del professorat i transformació educativa i és professora i coordinadora pedagògica a l’institut Vapor del Fil.

Els mals resultats de l’informe PISA han fet saltar totes les alarmes en el sector educatiu. Per aquest motiu, el Departament d’Educació ha anunciat que proposarà crear un grup per impulsar les millores urgents a curt i mitjà termini de 18 experts, d’entre les quals hi ha les penedesenques Carme Ortoll, com a docent amb una trajectòria destacada, i Marta Pujadó, com a membre d’entitats pedagògiques.

Ortoll valora amb bons ulls aquesta iniciativa, concretant que la consellera d’Educació, Anna Simó, es va posar en contacte amb ella per explicar-li aquest nou projecte. L’òrgan s’aprovarà pel Govern el dia 9 de gener i, si tot va bé, està previst que l’endemà ja es dugui a terme la primera de les reunions.

Una de les tasques de la calafellenca resident a Vilafranca, Carme Ortoll, serà establir una xarxa de contactes i trobades amb els claustres educatius per arribar a un consens comú i iniciar un full de ruta que haurà d’aprovar el Consell Escolar de Catalunya. Així mateix, cal destacar la diversitat de perfils que participaran en aquest òrgan, que permetrà treballar en diferents prespectives i punts de vista.

El motor de creació d’aquesta comissió han estat els mals resultats PISA, publicats recentment. En aquest sentit, Ortoll esmenta que l’informe ha fet saltar l’alerta d’un aspecte que ja ve de temps enrere.

La també exdirectora general d’Infantil i Primària del Departament d’Ensenyament, posa especial èmfasi en el fet que cal treballar per millorar les competències en comprensió lectora, oralitat, matemàtiques o ciències; un seguit d’objectius que s’hauran d’assolir a mitjà termini.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: