Dijous, 2 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca
ERC reitera la necessitat d’un front comú per reclamar un transport en bus i tren “digne”

ERC reitera la necessitat d’un front comú per reclamar un transport en bus i tren “digne”

Per Pere Sàbat “estem vivint una autèntica crisi provocada per la desinversió crònica en transport públic”

“Els reforços de bus són positius però no són la solució davant una situació que ha saturat el servei de bus. Calen més mesures”. Aquesta és la valoració dels republicans en la crisi pel transport de bus que pateixen els usuaris de Vilafranca. Una situació que s’agreuja dia a dia per culpa del “desastre” de Renfe que fa que centenars de persones fugin d’aquest servei i passin a utilitzar el bus, fet que satura els combois.

Des d’Esquerra-100xCent Vilafranca es valora l’augment de busos en diverses franges, una mesura que el govern de la Generalitat ha anunciat aquesta setmana, però no és suficient. Consideren que cal abordar tota la complexitat i que davant del servei fallit de Renfe cal activar més mesures i respondre a les necessitats de la ciutadania. En aquest sentit reclamen a la conselleria de Territori més busos i que les franges de reforç siguin tant al matí com a la tarda, des de Barcelona, on moltes persones es queden fora dels busos a causa de la saturació.

Per Pere Sàbat “estem vivint una autèntica crisi provocada per la desinversió crònica en transport públic. Portem dècades que els governs català i espanyol no han fet res per millorar el transport públic ja sigui en bus o en tren i qui ho paga és la ciutadania i Vilafranca. Tampoc el govern de Vilafranca de la darrera dècada, liderada per Junts i PSC, han estat prou exigents amb les necessitats que tenia la ciutadania pel que fa el transport a Barcelona”.

Una desinversió crònica
Segons ERC, Renfe reuneix tot un seguit d’incompliments majúsculs en inversió. El Pla Rodalies 1990- 1993 va pressupostar 22.400 milions de pessetes per a Catalunya, la meitat que a Madrid, i d’aquests només 1300, és a dir el 6% es va executar. El Pla Rodalies 2008-2015 preveia invertir 4.000 milions d’euros, però només se’n ha executat el 14%. El Pla d’actuacions prioritàries d’inversió de Renfe a Catalunya previst pel 2014-2016 pressupostat en més de 300 milions d’euros, només es va executar el 35%. El Pla 2017 on es va anunciar 2000 milions d’euros per Rodalies, només se n’ha executat menys d’un terç.

Tan Sàbat com Pelay són usuaris del bus i de la Renfe i posen sobre la taula la necessitat de fer un front comú de tots els partits i la ciutadania per reclamar les millores en el transport públic. Una demanda que ja havien fet a l’anterior mandat en diferents mocions i precs al ple i que reiteren ara. “És des de la suma i anar tots a la una que aconseguirem les millores que necessitem com a vila” insisteixen. En aquest sentit presenten una moció d’urgència al ple municipal d’aquest setembre per reclamar millores tant a Territori en relació als busos com a l’Estat espanyol en relació a Renfe.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: