Dijous, 25 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La bona adaptació a la situació Covid i el turisme de proximitat ajuden a posicionar el Penedès

En l’àmbit del turisme, l’adaptació ha estat clau per fer front a la situació generada per la pandèmia.

En aquest sentit, el Penedès com a destinació enoturística ha sabut treure partit dels seus punts forts, sobretot de la possibilitat de fer activitats a l’aire lliure i fugir de les aglomeracions.

En un context de restriccions pel que fa a la mobilitat i de pèrdua de turistes estrangers, un altre element clau que ha permès mantenir viu el turisme a casa nostra ha estat el client de proximitat.

A la Finca Batllori, a Subirats, la pandèmia ha canviat de forma radical la seva oferta enoturística.

Han adaptat les visites al celler que ja feien abans però han ideat tota una sèrie de visites, tasts, activitats infantils i gastronòmiques que busquen l’experiència i treuen partit del seu entorn privilegiat. A més, han posat en marxa un wine bar i l’organització d’esdeveniments puntuals.

Des de Finca Batllori creuen que el Penedès ha fet un canvi de mentalitat que pot ampliar el seu potencial turístic.

L’adaptació als diferents contextos que ha provocat la situació sanitària, però, no ha estat fàcil i ha obligat a repensar contínuament els negocis dedicats al turisme. En el cas de la masia de turisme rural Mas Palou, al Pla del Penedès, han buscat recursos imaginatius com oferir retirs, un club de lectura i vins o una residència d’art.

També des de Mas Palou opinen que el Penedès s’està posicionant darrerament en un bon lloc amb la seva oferta de turisme tranquil i proper.

La pandèmia ha posat entre l’espasa i la paret moltes iniciatives vinculades al turisme, sobretot per la davallada fulminant de les visites estrangeres. Per això, la bona resposta del turista més pròxim ha estat clau per a la supervivència d’empreses com Bikemotions, que ofereix rutes guiades i lloguers de diferents tipus de bicicletes.

El sector turístic al Penedès es troba durant els mesos de gener i febrer en un període «de molta cuina», planificant noves propostes i amb moltes ganes de recuperar el públic internacional.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: