Dijous, 29 de febrer de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El Parlament aprova desprogramar la planificació del 4t cinturó pel Penedès

La Comissió de Territori del Parlament de Catalunya ha aprovat amb un ampli suport desprogramar la planificació del tram de la carretera B-40 entre Abrera – Sant Sadurní.

Aquesta infraestructura seria l’extensió del quart cinturó pel Penedès i és una de les opcions que hi ha sobre la taula del Ministeri de Foment des de fa anys per connectar les ciutats de la segona corona metropolitana de Barcelona. Però les alarmes van saltar quan el tram va aparèixer dibuixat recentment al Pla Director Urbanístic d’Infraestructures de la Ròtula Martorell – Abrera plantejat pel Departament de Territori de la Generalitat de Catalunya.

El grup parlamentari de Catalunya En Comú Podem va presentar llavors una proposta de resolució demanant la retirada de l’extensió de la B-40 al Penedès. La proposta va prosperar aquest dimecres un cop incorporades les esmenes dels grups socialista i de Junts per Catalunya i ERC. La proposta de resolució també insta el Ministeri de Foment a eliminar aquest tram de la infraestructura pel Penedès en considerar que és innecessària.

D’aquesta manera, s’obre un doble camí per anar esborrant el pas del quart cinturó pel Penedès dels planejaments d’infraestructures.

El coordinador de Catalunya En Comú Podem i regidor de l’Ajuntament de Vilafranca de Ramon Arnabat ho explicava en una entrevista a La Xarxa.

Des de Catalunya En Comú Podem es manifestaven satisfets pel consens assolit al Parlament, tot destacant que la infraestructura ha generat rebuig al territori.

El text aprovat emplaça el Departament de Territori i Sostenibilitat “a estudiar altres opcions que permetin canalitzar la mobilitat dins d’altres infraestructures al seu pas pel Penedès”. A l’hora, destaca que estem en un moment de canvis substancials en la mobilitat al Penedès, com la futura gratuïtat de l’AP-7, el Tercer Fil o la reforma de la línia ferroviària R8 entre Martorell i Vilafranca. Uns canvis que s’han de valorar per fixar les necessitats reals de la mobilitat per carretera al Penedès.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: