Dimecres, 8 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La Plataforma Provegueria presenta al·legacions a la ròtula de Martorell-Abrera

El passat 19 de juny el Diari Oficial de la Generalitat va publicar l’inici del període d’informació pública del Pla director urbanístic d’infraestructures de la ròtula Martorell-Abrera.

Aquest Pla Director articula els sistemes viari i ferroviari i conjuga aquestes infraestructures amb l’objectiu de millorar la connectivitat territorial i reduir l’impacte ambiental de la mobilitat, en un àmbit molt tensat per la seva condició de lloc cruïlla i de porta de la regió metropolitana. Aquesta articulació té una incidència sobre el Penedès, i per això des de la Plataforma consideren que cal presentar al·legacions.
Han decidit presentar-ne una que recull tres punts. El primer fa referència al Quart Cinturó, i Antoni Ferran considera que és una proposta totalment lògica la que fan.
En definitiva es concreta en no acceptar cap al Penedès l’autovia “Quart Cinturó”, ja que consideren que és una via redundant respecte l’ AP7.
Reclamen en segon lloc una revisió del sistema del flux de mercaderies per ferrocarril de tota la península, de manera que l’eix vertebrador passi, des del sud cap a Igualada i Barcelona, formant una variant respecte a la intensa zona metropolitana entre Tarragona i Barcelona i el seu espai de connexió molt saturat. És un greu error de planificació, consideren, proposar que tota la circulació de mercaderies de la península es connecti amb Europa passant pel corredor ferroviari de Tarragona a Castellbisbal.
I finalment demanen preveure una plataforma intermodal de connexió tren-carretera en aquesta Ròtula de Martorell-Abrera.
Pau Batlle explicava també que cal tenir present que el Port de Tarragona cada cop tindrà més pes en l’entrada de mercaderies des d’orient cap a Europa, i que cal vetllar per què el Penedès no sigui el corredor de pas. Reclamava també que no es tiri endavant el CIM Penedès a l’Arboç.
Des de la Plataforma remarquen que la planificació, gestió i qualitat de les infraestructures han de tenir una visió global, si el que es vol realment és millorar la capil·laritat interior viària i ferroviària i potenciar l’accessibilitat externa del Penedès.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: