Divendres, 17 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

ADIF es compromet a solucionar definitivament els problemes acústics de la zona descoberta després d’una reunió amb l’alcalde de Vilafranca

Pere Regull s’ha reunit aquest matí a Madrid amb el president d’ADIF Antonio González per analitzar l’estat de tots els temes pendents de resolució pel que fa a la integració urbana del ferrocarril al seu pas per Vilafranca. La reunió, que va ser convocada per ADIF a última hora d’aquest mateix dilluns, ha estat valorada com "esperançadora" per Pere Regull, si bé també ha estat llarga i en alguns moments "tensa".

<br />Segons ha explicat l’alcalde, els representants d’ADIF han exposat que al mes de juliol van finalitzar els amidaments per elaborar un estudi de les vibracions generades per les circulacions ferroviàries. Els resultats seran posats sobre la taula i s’analitzaran tant per part dels tècnics d’ADIF com del tècnic especialitzat contractat per l’Ajuntament de Vilafranca per elaborar un informe. Pere Regull ha lamentat el retard amb que s’han encarregat i s’han realitzat aquests amidaments.<br />Els representants d’ADIF també han explicat les reparacions executades en un total de 21 edificis per desperfectes causats per les obres, així com la instal·lació d’una pantalla acústica de formigó de 2 metres i mig d’alçada i 120 metres de longitud tocant al CEIP Dolors Piera.<br />Pel que fa als problemes acústics de la zona descoberta, l’alcalde ha reclamat una proposta tècnica que els solucioni de forma definitiva. Regull creu que seria un bon moment per presentar-la quan es facin públics els resultats de l’informe de vibracions.
Segons l’alcalde, si ADIF avança en aquests dos temes, l’Ajuntament es plantejaria algun pagament parcial de la quantitat global que deu, per finançar les actuacions contingudes en el conveni signat l’any 2004. <br />Des de l’Ajuntament s’ha insistit davant d’ADIF en la necessitat de resolució de dos temes més: la redefinició del carrer Santa Fe, afectat per l’expropiació de naus industrials i de la via pública; i la neteja dels entorns de la infrastructura ferroviària, que presenta moltes deficiències.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: