Dilluns, 29 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Presentat al Consell Comarcal l’informe de tematització el Pla Estratègic per al turisme del vi

Conscients de l’oportunitat que té el Penedès per a convertir-se en una destinació enoturística líder a nivell europeu, la Cambra de Comerç de Barcelona va elaborar i consensuar al llarg de l’any 2006 un Pla Estratègic per al Turisme del Vi i del Cava que traça les línies estratègiques i programes d’actuació prioritaris per al futur enoturístic d’aquest territori.

D’entre les actuacions més prioritàries i, al mateix temps, més complexes que va definir el Pla Estratègic, era passar d’una estructuració del territori en funció de criteris principalment geogràfics, a una tematització enoturística territorial. La directora gerent del Consorci de Promoció Turística de l’Alt Penedès, Àngels Pinyol, destaca la importància d’arribar a aquestes conclusions a través del Pla Estratègic.

 

La tematització enoturística s’havia de convertir en una eina de referència per una nova estructuració territorial que tingués en compte les necessitats específiques dels consumidors potencials prioritaris en origen i que permetés posicionar al Penedès com una destinació enoturística sostenible líder a mitjà-llarg termini. A banda, en la presentació es va remarcar també la necessitat d’actualitzar la imatge del que eren les rutes del vi i el cava.

La tematització enoturística és una proposta de valor de la destinació per a totes aquelles empreses ja adherides al projecte de les Rutes i del Cava del Penedès (aprox. 130 empreses estan adherides actualment) que vulguin fer un esforç addicional per adaptar les seves instal·lacions i serveis a les motivacions específiques dels clients prioritaris. Allò que realment és nou d’aquesta proposta de tematització que ha estat pensada, en primer lloc, des de l’òptica de l’enoturista potencial, és la no-exclusivitat de les propostes. És a dir, una mateixa empresa pot formar part integrant de diferents propostes de valor temàtiques si compleix amb els requisits específics per a cada cas. L’únic criteri de selecció d’una empresa per a cada proposta de tematització, és el propi client i les seves motivacions específiques.

En total, 76 empreses es varen interessar per la nova estructura temàtica del territori i varen sol·licitar la seva adhesió a una o vàries propostes de tematització.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: