Diumenge, 26 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

CiU considera que la futura estació intermodal del Penedès restarà capitalitat comarcal a Vilafranca

Aquest matí el portaveu del grup municipal de CiU, Pere Regull, acompanyat d’altres membres de la seva formació política, ha realitzat una roda de premsa sobre la part que ja està coberta al costat del Camp dels Rolls i el Pont de Santa Digna.

L’objectiu ha estat valorar l’estudi que ahir va presentar l’equip de govern, realitzat per l’empresa especialitzada Barcelona Regional, com a proposta de nova estació per Vilafranca. Regull ha avançat que dels comentaris que s’afegeixen a l’estudi es pot deduir la confirmació de moltes de les coses que CiU ja havia denunciat fa temps. Regull ha dit que en l’apartat d’antecedents el projecte indica que hauria estat millor fer l’estació al centre, i que  er-la hauria estat possible , encara que molt complex i difícil. L’estudi també constata que s’ha reduit el nombre de vies de l’estació de rodalies actual, minorant la seva capacitat com a capçalera de serveis. Segons Regull això vol dir una pèrdua de serveis. D’altra banda el projecte de nova estació a més de regionals i rodalies , preveu un gran aparcament i una estació d’autobusos. Segons convergència , tot plegat porta a desplaçar als afores de la vila el moviment de vehicles del conjunt de la comarca que volen accedir al transport públic, i això comporta pèrdua de capitalitat.  Regull també ha destacat de forma crítica que el mateix estudi indica que la possible nova estació intermodal suposarà un pol d’atracció econòmica, que fer arribar a la vila grans establiments o franquícies, que acabaran convertint Vilafranca en una ciutat de perfil metropolità, fent inviable un creixement sostenible. D’altra banda els representants del grup municipal de CiU també han valorat l’evolució de les obres de cobriment de les vies i han destacat que no porten el ritme que caldria esperar. Pere Regull ha recordat que fa 3 anys que es va signar el conveni per el soterrament i cobertura i que en tres anys les obres no s’han acabat. També ha assenyalat que el més greu és que aviat passarà l’ave per Vilafranca i que aleshores les obres de cobriment tindran majors problemes. Observant com està la cobertura de les vies a la zona del Pont de Santa Digna , CiU ha preguntat com és possible que desprès de 3 anys encara no estiguin acabades les obres i perquè no s’ha obert encara el pas pel Pont de Santa Digna.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: