Diumenge, 28 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’Ajuntament de Gelida posa en marxa aquesta setmana el seu propi Servei de mediació comunitària

Després d’uns mesos de gestió de conflictes puntuals detectats pels tècnics dels Serveis Socials municipals, dut a terme gràcies a un conveni amb els ajuntaments de Subirats i Sant Llorenç d’Hortons, l’Ajuntament de Gelida obre les portes a l’equip de mediadores comunitàries, que atendran els conflictes dels habitants del municipi. Així, el Consistori aposta per un servei propi amb arrelament territorial.

La mediació és un mètode de resolució pacífica de conflictes en què un tercer (la persona mediadora), col·labora amb les parts per tal de trobar una solució favorable per a tots. La persona mediadora no jutja a les parts ni decideix la solució al problema sinó que són les persones implicades les qui, si ho desitgen, arriben a un acord. La mediació és un procés confidencial, voluntari, ràpid i eficaç per aturar les conseqüències negatives dels conflictes.

El Servei de mediació és un servei municipal i gratuït que ajuda als ciutadans i a les ciutadanes a resoldre conflictes provocats per sorolls, malentesos, animals, neteja, ús d’espais públics, convivència, seguretat, etc.

L’equip del Servei de mediació comunitària de Gelida, format per dues mediadores professionals, restarà obert els dimarts de 6 de la tarda a 8 del vespre i els dijous de 12 del migdia a 3 de la tarda a les Oficines Municipals de La plaça de la Vila. Per fer alguna consulta, és imprescindible concertar prèviament una entrevista a través de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: