Dimecres, 30 d'abril de 2025
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Les obres de Tarragona se sumen al malestar per la situació del transport públic a la comarca

Les obres han de durar 5 mesos i alteraran el dia a dia dels usuaris que viatgen entre Barcelona i l’Ebre i Tarragona així com d’alguns viatgers de la R4.

És una realitat que en els darrers temps la mobilitat de Vilafranca cap a Barcelona ha empitjorat molt i cada cop és més difícil utilitzar el transport públic sense problemes. Tot plegat és degut a les obres de la R4 i el col·lapse del bus exprés. A aquest malestar se sumen ara les obres ferroviàries al sud de Catalunya que afecten cinc línies.

Aquest dimarts començava el tall de rodalies a Tarragona, concretament al túnel del Roc de Sant Gaietà, en el marc de les obres pel corredor mediterrani. Unes obres que han de durar 5 mesos i que alteraran el dia a dia dels usuaris que viatgen entre Barcelona i l’Ebre i Tarragona. Renfe ha organitzat un macrodispositiu a Sant Vicenç de Calders per donar servei als més de 15.000 usuaris diaris de cinc línies regionals. Però, indirectament, també estan afectats els usuaris que fan servir l’R4 per viatjar a Tarragona fent transbordament al municipi del Baix Penedès. Sant Vicenç de Calders és, des d’aquest dilluns, el punt en què conflueixen tots els busos del pla alternatiu per carretera amb les localitats del Tarragonès i del Baix Camp i als que se sumen els busos de la línia d’interior cap a Vilafranca, també afectada per les obres del Corredor Mediterrani. El director de Rodalies, Antonio Carmona, explicava que s’està fent un seguiment als usuaris per tal de veure quines millores es poden dur a terme. Per la seva banda, el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Manel Nadal, parla d’unes obres necessàries.

Aquestes obres se sumen al malestar que ja pateixen els usuaris de la R4 i del bus exprés entre Vilafranca i Barcelona. Amb l’inici de les classes universitàries el servei de bus exprés ha notat un augment d’usuaris però, tal com reiteren des de l’associació de Promoció del Transport Públic (PTP), no hi ha prou línies per acollir tants viatgers. El delegat a l’Alt Penedès de PTP, Albert Parés, explica que la solució passa per augmentar les freqüències de bus i carrega contra l’administració per «no posar solució».

Els sindicats també s’han manifestat respecte a la situació del transport públic a Vilafranca i comarca. Des d’UGT, Francesc Rica, parlava de les conseqüències que comporta la manca d’un transport efectiu. Des de CCOO, Albert Rodríguez, afegeix que «les bones comunicacions entre comarques són primordials» i defensa «seguir reivindicant una visió holística de la mobilitat».

Pel que fa a l’R4, actualment hi ha algunes alteracions entre Vilafranca i Sant Vicenç de Calders. El servei de tren està tallat en els dos sentits de 8h a 19h i de 21.30h i a 22.30h fins el 31 d’octubre. En aquestes franges Renfe ha habilitat busos alternatius que passen per les estacions del Vendrell, l’Arboç i els Monjos cada mitja hora. I fins el 2 de desembre els trens comercials no faran parada a l’estació de l’Arboç.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: