Divendres, 21 de juny de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Els principals grups polítics del Penedès aposten per l’Eix Transversal Ferroviari

ERC, PSC, JUNTS, COMUNS i PP van arribar a un consens sobre el futur dels trens de mercaderies al territori, en un acte organitzat per l’associació Pro Vegueria Penedès al Vinseum.

En el marc de les eleccions al Parlament Europeu, l’associació Pro Vegueria Penedès va organitzar el passat divendres un debat polític sobre el futur ferroviari de les mercaderies, en el seu pas pel Penedès, amb la participació dels principals grups polítics del territori que es presenten a aquestes eleccions.

L’acte, que va ser conduït pel director de RTVVilafranca, Sergi Ansón, va comptar amb David Alquezar per part d’ERC; Miquel Medialdea en representació del PSC; Jaume Casañas per part de Junts; Ramon Arnabat pels Comuns; Josep Tutusaus pel PP i Pep Solé, en representació de Pro Vegueria Penedès.

Uns noms i uns partits que van aconseguir arribar a un consens general respecte al futur dels trens de mercaderies a les quatre comarques del Penedès. Un futur, que passa per l’impuls de l’Eix Transversal Ferroviari, en el tram Lleida, Igualada, Martorell.

Un altre dels temes més destacats de l’acte va ser què fer amb el transport de mercaderies al Penedès, mentre l’Eix Transversal no sigui una realitat.

En aquest sentit, els ponents i l’associació Pro Vegueria Penedès van coincidir a treure més rendiment a les línies de l’AVE.

Tot i que l’Eix Transversal Ferroviari no s’hagi tirat endavant encara, des de pro vegueria Penedès creuen que el debat del divendres i les seves conclusions poden ser clau per desencallar un projecte, que té el Pla Director aprovat des de l’any 2010.

L’Eix Transversal Ferroviari també és un dels temes pendents que encara té el Pla Territorial del Penedès, ja que en la seva actual fase d’informació pública no sols es contempla aquest projecte, sinó també l’ampliació del corredor de l’R4. Una proposta, que per Pro Vegueria Penedès comportaria molts problemes pel territori, suposaria un cost similar al d’un futur Eix Transversal i no suposaria una aposta seriosa, amb visió de país.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: