Divendres, 19 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La PTP s’oposa a l’ampliació de l’AP-7

Des de la PTP consideren que la decisió d’ampliar l’AP-7 és “del tot equivocada i ambientalment nefasta”.

El Ministeri de Transports Mobilitat i Agenda Urbana ha licitat la redacció dels projectes per augmentar un carril més l’AP7 en els trams de Martorell-Vilafranca del Penedès i Sant Celoni-Montornès del Vallès. L’objectiu de l’actuació és ampliar la que és ja la principal autovia d’alta capacitat de Catalunya. El tram Vilafranca-Martorell consta de 23 quilòmetres i la construcció d’un quart carril i implicarà 140 milions d’euros. El tram Sant Celoni-Montornès suposarà 22 quilòmetres de quart carril i un cost 115 milions d’euros. En total, 255 milions d’euros per sumar 50 quilòmetres de quart carril.

Des de l’associació per a la Promoció del Transport Públic, PTP, consideren que la decisió d’ampliar l’AP-7 és “del tot equivocada i ambientalment nefasta” i afirmen que l’ampliació de carrils “genera un efecte crida que alleugereix temporalment la congestió i fa més atractiva la circulació del vehicle privat per aquesta via”. Des de l’entitat apunten que això acaba provocant que un conjunt de gent que feia ús de mitjans alternatius, com el transport públic, passin a utilitzar aquesta via.

Per tot plegat creuen que l’AP7 ampliada tornarà a congestionar-se, tal com passava abans de l’ampliació, “havent generat pel camí accidents, un augment de la contaminació i un cost enorme a les arques públiques”.

Des de la PTP apunten que amb els 255 milions que l’Estat vol destinar a l’ampliació de l’AP7 es podria finançar durant 10 anys el servei de la línia R80. Aquesta línia de tren circularia entre Reus i Girona a través del Penedès i el Vallès, connectant amb temps competitius a més de 3 milions de persones. L’entitat estima el cost de la línia en 25 milions d’euros anuals.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: