CCOO proposa aprofitar els trens AVANT per a la mobilitat del dia a dia
L’Alt Penedès i tota la vegueria es podrien beneficiar de la possibilitat d’arribar des de Vilafranca a Barcelona en 26 minuts i al Prat, en 24.
Els reptes ambientals, econòmics i laborals ens porten a transformar el nostre model de mobilitat. En aquests moments, la majoria de viatges que es produeixen en dia laborable són per accedir als centres de treball o d’estudi. En el cas de l’Alt Penedès, més del 90% es fan amb cotxe o moto, principalment perquè no hi ha alternativa viable. En aquest context, el sindicat CCOO ha plantejat una proposta per aprofitar els trens AVANT i la xarxa ferroviària d’alta velocitat per a la mobilitat del dia a dia.
L’anomenada xarxa CATAV aprofitaria els trens AVANT i la xarxa ferroviària d’alta velocitat, una infraestructura ara per ara clarament infrautilitzada, per a la mobilitat del dia a dia.
El secretari general de CCOO al Baix Llobregat, l’Anoia, l’Alt Penedès i el Garraf Josep Maria Romero i el secretari de Sostenibilitat, Medi Ambient i Mobilitat de CCOO Terres de Lleida Albert Puivecino explicaven aquesta setmana en una roda de premsa a Vilafranca els punts forts de la proposta. Principalment reduiria el temps de desplaçament entre ciutats, les tarifes serien inferiors als preus actuals de l’alta velocitat, es podria implementar a curt termini sense grans inversions i permetria l’ús de l’alta velocitat com a servei públic per part de la majoria de la ciutadania.
L’Alt Penedès i tota la vegueria es podrien beneficiar de la possibilitat d’arribar des de Vilafranca a Barcelona en 26 minuts i al Prat, en 24. Aquest estalvi de temps en els trajectes seria similar en el cas de viatges cap a Tarragona, Lleida o Girona.
Perquè això sigui possible caldria construir una nova estació amb parada d’alta velocitat a l’Alt Penedès, concretament a Vilafranca.
CCOO ha presentat la proposta als partits polítics tot destacant que reduiria l’ús del vehicle particular, traslladant viatgers a un servei públic amb electricitat d’origen renovable, sense emissions de gasos amb efecte d’hivernacle. Segons el sindicat, permetria vertebrar el territori, facilitant desplaçaments, que fixen població i generen noves oportunitats d’activitat econòmica al Penedès.