Divendres, 26 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La crisi dels microxips està afectant la indústria auxiliar de l’automòbil del Penedès

Microxips i semiconductors són una part fonamental de tots els productes electrònics que ens envolten: mòbils, consoles, electrodomèstics o vehicles.

La pandèmia del coronavirus ha provocat que augmenti considerablement la demanda d’aquests elements, que sumada a les aturades de producció, ha generat una escassetat molt preocupant a nivell mundial.

A més, al voltant del 82% de la producció de microxips està centralitzada a Taiwan i a Corea del Sud i es tracta d’una indústria altament especialitzada i amb una tecnologia molt avançada que no permet establir plantes d’un dia per l’altre.

Thilo Elmering, director general de redi-Group España, empresa dedicada a la qualitat en el sector de l’automoció, explica que l’economia està tan intercomunicada que el que passa a l’altra punta del món ens afecta directament.

Elmering afegeix que, en aquest context, no es poden fer previsions.

L’ERTO rotatiu que està aplicant SEAT des d’aquesta setmana és una de les conseqüències de l’escassetat de microxips. A l’Alt Penedès, una part important de la indústria auxiliar de l’automòbil té SEAT com a client. De manera que la crisi afecta aquestes empreses, tot i que en general no treballin directament amb microxips.

Francesc Rica és el secretari general UGT Anoia – Alt Penedès – Garraf i Tomás Díaz, el secretari general de la federació d’Indústria de CCOO al Baix Llobregat – Alt Penedès – Anoia – Garraf.

A Tecco Automotive, situada al polígon de Sant Pere Molanta, fabriquen recolzacaps i recolzabraços per a SEAT o Daimler, entre d’altres. El CEO de l’empresa, Rafael Diloy, explica com s’ha produït la tempesta perfecta en la crisi dels microxips i semiconductors.

Diloy explica que l’escassetat de semiconductors ja ha suposat que s’hagi parat la producció de centenars de milers de vehicles a Europa.

El CEO de Tecco Automotive comenta la situació que s’han trobat amb els seus clients principals.

En el cas de Tecco Automotive, com en el de moltes altres empreses del sector, les aturades en la producció de vehicles dels seus clients han obligat, primer, a aplicar mesures de flexibilitat però, després, un Expedient de Regulació Temporal de l’Ocupació.

Els experts auguren que la crisi dels microxips s’allargarà fins ben entrat el 2022.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: