Dissabte, 27 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La Generalitat implantarà un tercer carril a la carretera C-15 entre Vilafranca i Capellades

El Departament de Territori iniciarà el mes que ve les obres de millora de la funcionalitat i la seguretat viària de l’Eix Diagonal en el tram entre Vilafranca i Igualada.

Aquesta obra inclou actuacions valorades en 79 M€, amb la construcció d’un tercer carril, la instal·lació d’un separador central i el desdoblament d’un tram com a principals millores, per a facilitar els avançaments i la fluïdesa de la circulació i reduir el risc d’accidents frontals. El Govern ha autoritzat aquest dimarts la modificació del contracte de concessió d’obra pública de l’Eix Diagonal per impulsar aquesta obra de millora. El secretari general del Departament, Ricard Font, el secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, i el director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, han presentat els treballs als alcaldes dels municipis afectats. Les obres s’executaran a partir del mes vinent amb els treballs previs i tenen un termini de 24 mesos. Els projectes inclouen desviaments dels serveis afectats, ocupacions de drets i béns afectats i l’execució pròpiament de les obres dividides per trams. L’Eix Diagonal està format per les carreteres C-15 i C-37 i uneix Vilanova i la Geltrú amb Manresa, tot connectant el Garraf, l’Alt Penedès, l’Anoia i el Bages.
En el tram de 31 quilòmetres entre Vilafranca i Igualada, amb intensitats de trànsit que oscil·len entre 13.500 i els 23.000 vehicles/dia, la Generalitat ha impulsat i aprovat un projecte que inclou la construcció d’un tercer carril i la instal·lació d’un separador físic central entre Vilafranca i Capellades i el desdoblament d’un tram entre Capellades i l’enllaç de la Torre de Claramunt. En els trams on no és possible ampliar el nombre de carrils, es reforçarà la separació entre sentits per a guanyar en comoditat i seguretat i es milloraran els elements de seguretat viària. D’altra banda, es preveu la construcció i millora de camins laterals per a la circulació de la maquinària agrícola.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: