Dissabte, 25 de Setembre de 2021
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La producció d’ampolles de cava va caure més d’un 13% el 2020 a causa de la pandèmia

La D.O. Cava presenta un balanç dels resultats de l’exercici 2020 en el qual es demostra l’enorme capacitat de resiliència del sector davant l’impacte de la pandèmia.

El nombre d’ampolles produïdes i etiquetades amb segell de la D.O. Cava ha estat de 215 milions, fet que suposa un decreixement del 13,62% respecte l’any anterior.
En paraules del seu president, Javier Pagés, “2020 ha estat un any molt desafiant, difícil i atípic pel dur impacte de la pandèmia global tant en l’aspecte social com en l’econòmic, però amb molt d’esforç, treball, tenacitat i cooperació el Cava ha aconseguit uns resultats que han superat les expectatives inicials, tenint en compte el context general”.
Les expedicions amb destinació a mercats exteriors demostren la fortalesa i presència que té la D.O. Cava a nivell internacional, sent la caiguda de tan sols un 7,9%, amb un volum de 152 milions d’ampolles. El mercat exterior va tornar a guanyar pes l’any passat, aglutinant ja el 71% de les vendes totals de cava. Alemanya segueix sent el principal país de consum, seguit del Regne Unit, amb un creixement del 6,5%), Bèlgica, Estats Units d’Amèrica i Japó. Destaca també el creixement a Rússia en un 17,4% o Suècia en un 12%.
“La diversificació de mercats que té el Cava és una riquesa, un fons de comerç molt valuós que s’ha mostrat com un atenuant a la caiguda del mercat interior, més afectat per la pandèmia”, assenyala Pagès.
Així, a nivell nacional es retrocedeix un 12,3%, segons dades de la consultora A.C. Nielsen. Especialment com a conseqüència dels tancaments i restriccions del canal HORECA, és a dir hotels, restaurants i cafeteries, i de les limitacions de mobilitat geogràfica i social. En concret amb un descens del 38,8%, mentre que l’alimentació té un comportament més favorable, amb una disminució del 4,7%. El canal online, per contra, tenint en compte que es partia de bases molt inferiors, evoluciona positivament, amb un creixement destacat del 44,9%.
Aquest 2021 s’implementarà la primera fase del Pla Estratègic de segmentació i zonificació del Cava, posant en marxa un pla de reforç dels mitjans de control de la D.O. Cava i una millora de la informació i la traçabilitat del producte.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: