Divendres, 19 d'abril de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

VeC reclama més atenció a la línia R4 i a l’estació de trens

Vilafranca en Comú denuncia la «passivitat del govern municipal» a l’hora de reclamar millores a l’estació de tren i la línia de Rodalies R4.

Els representants de VeC van explicar aquest dimarts en roda de premsa que, en les dues darreres setmanes, s’han registrat 48 incidències a la línia R4, entre retards de més de 5 minuts, aturades a mig recorregut i altres, que s’afegeixen a les afectacions que pateixen des de fa anys els usuaris i usuàries del tren al Penedès.

Montse Romagosa explica que, tot i que no sigui competència directa de l’administració local, aquesta ha d’exercir com a altaveu de la ciutadania davant les administracions responsables.

El grup municipal de VeC ja va portar al ple municipal una moció sobre aquesta qüestió l’any 2016 i fa sis mesos va demanar a l’alcalde Pere Regull la convocatòria d’una Junta de Portaveus extraordinària, per consensuar accions entre tots els grups polítics.

El regidor Ramon Arnabat denuncia, però, que no s’ha fet res al respecte. Arnabat demana que s’actuï per evitar les incidències que estan afectant actualment els usuaris i usuàries de la línia però també que es vetlli perquè les actuacions en matèria ferroviària a mitjà i llarg termini responguin a les necessitats reals de la població. En aquest sentit, des de VeC es considera que cal explorar opcions, com per exemple demanar allargar fins a Vilafranca la línia R8 des de Martorell, o la RT2 des de l’Arboç, la qual cosa donaria alternatives a la R4.

VeC reclama també poder opinar, per exemple, sobre el projecte de l’estació i no haver d’acceptar el que proposi Adif. Així mateix, considera que entre tots els grups es poden estudiar i proposar a Renfe possibles alternatives ferroviàries a la R4, mentre no es realitzi la renovació necessària de la infraestructura.

Es calcula que la línia de Manresa a Sant Vicenç de Calders transporta cada dia unes 105.000 persones, essent una de les més llargues i utilitzades del mapa ferroviari de Catalunya. D’aquests usuaris i usuàries, entre 3.000 i 4.000 agafen el tren des de Vilafranca.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: