Dijous, 28 d'Octubre de 2021
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

La DO Penedès sustenta la seva nova imatge en l’herència, les persones i la diversitat

La DO Penedès ha presentat en un acte a l’auditori del Vinseum la seva nova estratègia de promoció i comunicació.

Està centrada en el patrimoni històric i la tradició vitivinícola del territori, així com en les persones que fan vi, la terra i la vinya. L’objectiu d’aquest canvi estratègic és “adaptar-se a les noves tendències del sector i a la vegada reivindicar els 2.700 anys d’història que té el Penedès en el cultiu de la vinya i l’elaboració de vi”, segons ha explicat el director de la DO Penedès Francesc Olivella.

L’assessor de màrqueting de la DO, Albert Castellón, ha dit que el repte de la nova estratègia de promoció i comunicació era “convertir la història en prestigi” com a fet diferencial respecte a altres Denominacions d’Origen. Així com aprofitar l’herència, la innovació permanent dels cellers i la proximitat amb Barcelona; i deixar de considerar la diversitat dels vins de la DO Penedès com una adversitat.

Pel que fa a la imatge, Ivo Gasulla, de l’estudi de disseny Make it Gas, ha explicat que l’objectiu és transcendir les modes i obtenir una identitat a llarg termini, amb les persones, la terra i les vinyes com a protagonistes. Sota l’eslògan ‘Tenim el do’, la imatge transmet l’herència de 2.700 anys d’un territori dedicat al vi.

Per al nou logotip, l’estudi ha escollit el peveter amb el bust de la deessa Deméter del jaciment de La Font de Canya d’Avinyonet del Penedès “perquè exemplifica en una imatge l’autenticitat i l’elegància que es troba en els vins Penedès”.

D’altra banda, en la seva intervenció, el president de la DO Penedès, Josep Maria Albet, ha fet una crida a l’administració perquè ajudi a senyalitzar i endreçar millor el territori en consonància a l’impuls de l’enoturisme.

Per tal d’aplicar aquestes noves línies estratègiques presentades, la DO Penedès ha dissenyat diverses accions centrades en la promoció i comunicació dels seus productes. La denominació d’origen centrarà els seus esforços en potenciar la seva presència en actes i fires del sector a través de tastos i tallers, en accions en botigues especialitzades i en el sector de la restauració, i en l’impuls dels productes Premium.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: