Dimecres, 8 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

ICV i EPM demanen més respecte per la comarca

<br />Iniciativa i Entesa pel Progrés Municipal denuncien que el pla de rodalies Renfe no millorarà el servei al Penedès i demanen respecte pel Pla Director Comarcal.<br />

<br />Iniciativa per Catalunya Verds i l’Entesa pel Progrés Municipal de l’Alt Penedès han exposat el posicionament de la coalició en relació a diversos plans i estudis d’infraestructures que han sorgit en les darreres setmanes i que afecten a la comarca. El president comarcal Pep Anfruns, el portaveu al Consell Comarcal, Diego Díez, i els regidors de Sant Sadurní i Vilafranca, Isidor Rando i Bernat Villarroya han valorat en primer lloc el Pla de Rodalies Renfe 2009-2015. Tot i que reconeixen avenços importants en altres territoris, consideren que no es contemplen les mesures necessàries per garantir la qualitat del servei a la línia C4 de Rodalies Renfe, la més utilitzada a l’Alt i el Baix Penedès. En el cas concret de la C4, proposen incrementar de forma immediata les freqüències de pas dels trens, allargant fins a Vilafranca i Sant Vicenç de Calders els que ara inicien i finalitzen el seu recorregut a Martorell. Bernat Villarroya considera que Vilafranca havia d’haver liderat un impuls comarcal per millorar el transport ferroviari. Un impuls que no s’ha donat tot i la insistència d’ICV.<br /><br />D’altra banda, els ecosocialistes han demanat respecte pel Pla Director Territorial davant l’aprovació inicial de l’avantprojecte de Pla Territorial  Metropolità, actualment en fase d’informació pública.<br /><br />Segons Iniciativa i l’Entesa, l’avantprojecte impulsat pel conseller Joaquim Nadal inclou el traçat del Quart Cinturó per Sant Joan Samora, a Sant Llorenç d’Hortons, fet que vulnera la previsió vigent al Pla Director Territorial de l’Alt Penedès. En aquest sentit, El Conseller Comarcal, Diego Díez, recorda que el Pla Director és una norma jurídica vigent i les institucions, i també el Departament de Política Territorial, l’han de respectar. <br /><br />Un altre “contrasentit” que Iniciativa i l’Entesa posen de manifest fa referència a la variant ferroviària de mercaderies que està estudiant el Ministerio de Fomento. Iniciativa i Entesa destaquen que en aquest punt el Pla Metropolità sí que respecta el traçat ja aprovat pel Pla Director però que, tot i això, el Ministerio ha sotmès a estudi d’impacte dos traçats no previstos i molt més agressius: l’un a la zona entre Les Clotes i la Muntanya de Sant Pau l’altre, i a l’espai del Pi de la Serreta. <br />Finalment, Diego Díez ha apuntat que totes aquestes decisions van en una direcció clarament oposada al que seria la Vegueria Penedès.<br /><br /><br /> <br />

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: