Divendres, 3 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

El PSC considera que la llei d’Urbanitzacions ajudarà propietaris i ajuntaments a posar al dia aquelles que no tenen les condicions necessàries

El diputat del PSC Roberto Labandera ha explicat avui a Vilafranca les principals línies de treball de la recentment aprovada per el govern català llei d’urbanitzacions.

<p />

Labandera ha recordat que la llei s’adreça a aquelles urbanitzacions que no tenen els serveis mínims necessaris, com ara llum, clavegueram i carrers asfaltats; i principalment es tractaria d’urbanitzacions nascudes entre 1956 i 1981. Labandera remarcava que es tracta també de la primera llei d’urbanitzacions que es feia a Catalunya. <br />Pel que fa al seu desplegament, el diputat socialista explicava que es crea un fons per ajudar els ajuntaments que vulguin tirar aquests projectes. Es crearà també un sistema d’ajuts per a les persones que tinguin problemes a l’hora de fer els pagaments de les quotes d’urbanització.

Finalment hi haurà també un sistema de préstecs als ajuntaments per tal que un cop hi hagi el projecte es puguin iniciar les obres amb la major celeritat.<br />A la nostra comarca podem trobar urbanitzacions que es podrien acollir a aquesta llei a Gelida, Subirats, Castellet i la Gornal, Torrelles, Mediona, Avinyonet, Pontons, Olèrdola, Olesa de Bonesvalls i Sant Llorenç d’Hortons.

D’altra banda, el diputat penedesenc ha volgut parlar també del Pla de Rodalies recentment presentat per el govern. Es tracta segons Labandera d’un bon pla de millora de rodalies a la zona de Barcelona. I sobre tot remarca que s’ha de tenir clar que és un pla per a infrastructures i equipaments, i no pas de millora de serveis. Des del PSC no es renuncia però, a la millora dels serveis pel que fa a la línia de Vilafranca, i a la recuperació per exemple dels trens semi directes entre la capital de l’Alt Penedès i Barcelona.

Tot i això Labandera remarca que des del PSC i el Govern de la Generalitat se senten satisfets d’aquest Pla de Rodalies, conscients de que és una inversió en infrastructures i equipaments, i no en serveis.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: