Dissabte, 1 de juny de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Alguns treballadors del polígon de La Granada corren perill a l’hora d’accedir al lloc de treball

CCOO denuncia la situació dels treballadors del polígon de La Granada, que han d’accedir al seu lloc de treball per la carretera a causa de les vies del TGV. El polígon està a només 100 metres de les vies del tren i el trajecte que abans era de cinc minuts ara ha passat a ser d’un quart d’hora.

Els delegats de mobilitat del sindicat CCOO es van reunir dimarts a Vilafranca per parlar sobre aquesta temàtica, que preocupa molt els treballadors. En moltes ocasions la mobilitat cap al lloc de treball és complicada i no s’estableixen facilitats que promoguin el transport públic. La reunió precedia una roda de premsa en què tres responsables del sindicat van exposar un problema que, des de l’estiu, pateixen els treballadors del Polígon del Fons de l’Estació de La Granada. Els treballadors accedien fins ara al polígon des de l’estació de la RENFE, per un pas per sobre de les andanes, ja que només hi ha una distància curta per travessar. Però les obres del TGV en aquesta zona han tallat la connexió i han obligat a que els treballadors hagin de recórrer una distància molt més llarga, d’un quilòmetre i mig, a través de la carretera C243a, que va de Vilafranca a Sant Sadurní d’Anoia. Aquesta via té un voral molt estret i la situació suposa un perill tant per als vehicles com per als treballadors que, a més tarden molta més estona a arribar al seu lloc de treball. Des de la fàbrica Nissin Transportes España, el delegat de personal i prevenció Michael Matthews va començar a treballar per solucionar el problema i es va posar en contacte amb l’alcalde de la Granada Diego Díez. L’ajuntament i el sindicat van treballar de forma conjunta per demanar a l’Adif, el gestor d’infraestructures ferroviàries, una solució, però no obtenen resposta. Finalment, CCOO ha enviat cartes a l’ADIF, a l’ATM, a la Secretaria de Mobilitat del Departament de Política Territorial i Obres Públics i al Servei Català de Trànsit sense rebre cap mena de resposta. Des del sindicat opinen que cal potenciar la mobilitat sostenible en l’àmbit laboral, un tema sobre el qual estem molt endarrerits. Posaven com a exemple el polígon de Sant Pere Molanta, amb un gran volum de vehicles que passen per la nacional i que només disposa d’un autobús que para al mateix polígon a les 11.55 del matí. Per això demanen que es treballi amb tots els agents afectats, treballadors, empreses, operadors de transport públic, sindicats, etc, per facilitar l’accés al lloc de feina sense haver de fer servir el cotxe individualment.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: