Divendres, 3 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

Bosc Verd denuncia que a l’Alt Penedès s’invertirà només en carreteres, oblidant el transport públic

A finals de setembre, el Diari Oficial de la Generalitat feia públic la signatura d’un protocol de col·laboració entre el Ministeri de Fomento i la Generalitat per fer noves inversions en carreteres a Catalunya i per canviar de titularitat alguns trams.

En el document s’afirma que així es “contribueix eficaçment als objectius d’aconseguir una mobilitat i desenvolupament sostenible”, però per Bosc Verd aquesta afirmació és una mentida perquè dels 7.345 milions d’euros que s’invertiran els propers 6 anys en carreteres a Catalunya, només 45 milions d’euros donen prioritat al transport públic. Segons el protocol aprovat, a tota la Vegueria del Penedès (Anoia, Alt i Baix Penedès i Garraf), s’invertiran un total 522 milions d’euros en carreteres. Principalment la inversió es produeix en dues vies, a la C-15 (Vilanova-Vilafranca-Igualada) i a l’autovia A-7 (antiga N-340 o el nou Quart Cinturó) entre Altafulla-Vilafranca-Abrera.

El col·lectiu ecologista també critica que s’inverteix més en el TGV que en tota la xarxa ferroviària de Catalunya i que el Penedès no rebrà cap partida de les inversions en transports públics ferroviaris dels propers 6 anys, anunciades a finals de setembre per la Generalitat i el Govern de l’Estat.

Bosc Verd recorda que al Penedès fa vint anys que tenim el mateix transport públic, és a dir, fa 20 anys que patim les mateixes mancances de connexió amb autobús o tren, entre les capitals de les diferents comarques (Vilanova-Vilafranca-Vendrell-Igualada). Com també, seguim patint la desconnexió amb Tarragona o entre els municipis petits i les seves respectives capitals de comarca.

A més, recorden que estem incomplint el protocol de Kioto i que aquests criteris a l’hora d’invertir els diners públics no ajudaran a fer decréixer aquest increment, sinó que afegiran més contaminació ambiental i un element potenciador de consum energètic.

Per als ecologistes, des del Pla Director, el Pla Estratègic d’Infraestructures i Transport, elaborat per Fomento, i el Pla d’Infraestructures del Transport Terrestre de Catalunya es dóna la mà a un model de mobilitat insostenible.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: