Diumenge, 5 de maig de 2024
En directe: Penedès Televisió
En directe: Ràdio Vilafranca

L’ Eix Diagonal, que ja està a exposició pública, costarà 256 milions d’ euros

L’ Eix Diagonal o la nova autovia que unirà Vilanova amb Manresa, passant per Vilafranca i Igualada, ha iniciat el procés d’informació pública dels estudis que han de permetre construir aquesta via segons publicava ahir el DOG.

El nou eix, que es basa en gran part en les carreteres C-15 i C-37, tindrà una longitud de poc més de 68 quilòmetres amb tram de doble carril, dels quals 35’6 es construiran de nou.

Els 7’5 quilòmetres del tram entre Vilanova i Canyelles corresponen a la nova autovia substitutòria de l’ actual C-15, que inclou un túnel al Montgròs de 1.500 metres de longitud, i després continua fins al nord-est de Canyelles, a l’ enllaç de la C-15 b. El següent tram, comprés entre Canyelles i Vilafranca, correspon al desdoblament de l’ actual C-15 amb característiques d’autovia entre la connexió amb la carretera de Sant Pere de Ribes i l’ enllaç amb l’ AP-7 a Vilafranca. Aquest tram ja ha passat el tràmit d’ informació pública i declaració d’impacte ambiental.

La variant de Vilafranca serà una autovia fins a l’ enllaç amb la N-340 i a partir d’ aquest punt la via tindrà una calçada amb un carril per sentit, acabant molt a prop de la Granada. El projecte inclou la construcció de 4 ponts i 11 passos inferiors, destacant el pont sobre la línia del TGV de 65 metres de longitud.

Entre Vilafranca i Puigdàlber està previst condicionar la carretera actual, la C-15, a les característiques d’ una via preferent d’una calçada i la creació de dos enllaços, a la Granada i a Puigdàlber.

I finalment, quant al pas pel Penedès de l’ Eix Diagonal resta el tram entre Puigdàlber i Igualada, de 20 quilòmetres de longitud, que ja està en servei des de fa uns anys.

Les obres suposaran una inversió de 256 milions d’ euros que, juntament amb la gestió de tot l’ Eix, es finançarà mitjançant el sistema de concessió d’obra pública.

Un cop acabat, l’ Eix Diagonal permetrà millorar l’ accés a la costa des de les comarques centrals, alhora que potenciar les comunicacions intercomarcals.

Subscriu-te al butlletí

Subscriu-t'hi: